Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  våra katter (bildtråd)  (läst 8766 gånger)

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
Re:våra katter (bildtråd)
« Svar #20 skrivet: 02 jan-07 kl 17:32 »
Vilka sötnosar, Spraka! Man blir nästan lite "kattungesjuk"...  ;)
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Spraka

• Till vänster The Real Spraka!
« Svar #21 skrivet: 02 jan-07 kl 20:34 »
Ja, de är grymt söta   :-*  men har nu kommit i den halvstora slyngelåldern och jag lovar att man då kan bli ganska trött på dem också   ;)  Igår knixade de mina två allra första ägg från mina egna hönor som jag stolt hade lagt på matbordet till allmän beskådan... jag hade varit ute i max fem minuter, och när jag kom in i köket igen var de fullt sysselsatta med att slicka upp premiäräggens innehåll på golvet   >:(  

Innan dess hann de med att gnaga sönder Mannas telefonladdare, klättra i gardinerna och rulla ut minst tre meter toapapper...

För att de ska få lite mera utrymme att springa av sig och möjlighet att "lufta pälsen" (och för att vi ska få lite andrum  ;) ) har jag nu börjat släppa ut bestarna några timmar om dagen. Det tycker de är väldigt spännande. De smyger på hönsen och går på upptäcktsfärd i stallet, men de vet precis var köksdörren är och kommer inspringandes i full fart så snart vi öppnar dörren och ropar dem.

Kattungesjukan har m a o gått över här, och vi längtar nu efter att de blir lugna sansade medborgare... men det lär väl ta något år till  ;D

Samtidigt är det inte mycket som går upp mot att ligga i TV-soffan med en spinnande kattunge på varje arm...

:D
Why be normal when you can be yourself?

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #22 skrivet: 02 jan-07 kl 21:55 »
Här är Kobbe katt när hon var liten...
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.
Bloggar sen flera år om självhushållning på www.ekoplantan.se

Spraka

• Till vänster The Real Spraka!
« Svar #23 skrivet: 03 jan-07 kl 20:50 »
Moa-Lisa, jo visst är de otroligt lika?! Och fast Ronja var en hona så var hon uppe i samma viktklass som din Gråsten. Hon vägde också runt 7 kg i sina glansdagar... En mycket personlig katt och jag saknar henne fortfarande väldigt mycket. Hon var en korsning mellan skogskatt-bondkatt.

Ladugårdsklättringen var en engångsföreteelse  ;) inte riktigt hennes stil.
Why be normal when you can be yourself?

git

• På våran gård är det
« Svar #24 skrivet: 11 jan-07 kl 16:25 »
Detta är en av våra fyra katten. Hon heter Tess.  :)
Sjuhäradsbygden
våra djur är svenka lantraser, Blandhöns,Gammalsvensk dvärghöna, Bondkatter, Drever,Västgötaspets, Rödkullor. Häst,barnkanin och akvariefiskarna  Finns också förutom oss gårdsfolk

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #25 skrivet: 13 jan-07 kl 16:05 »
Manna, titta vad jag fann när jag städade MIN blåa kökssoffa.
Här är Moa-Lisa.
Potatisblomma-är de lika?

;D Så söt! Hon har lika gula ögon som Larsson!
Pondus hade mer bruna ögon, och såg ut som en tunna i formen  ;D

Vi får en liten ny kisse om någon månad, undrar hur gammelgubben kommer att ta det?
Landsflykting i storstan...

git

• På våran gård är det
« Svar #26 skrivet: 14 jan-07 kl 12:19 »
Här är Kira som presis fått sina kattungar 2006.
Sjuhäradsbygden
våra djur är svenka lantraser, Blandhöns,Gammalsvensk dvärghöna, Bondkatter, Drever,Västgötaspets, Rödkullor. Häst,barnkanin och akvariefiskarna  Finns också förutom oss gårdsfolk

manna

• -
« Svar #27 skrivet: 17 jan-07 kl 14:17 »
Manna, titta vad jag fann när jag städade MIN blåa kökssoffa.
Här är Moa-Lisa.

;D En sådan snygging! Egon, stoooor och röd, uttrycker oxå sin beundran. Ska se om jag kan lägga in en idolbild på honom.

... och här är så stökigt att det snart är dax att på nytt gå på soffjakt i köket...
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Morran

• Gäst
« Svar #28 skrivet: 17 jan-07 kl 19:02 »
Här är den minsta gubben när han var ny i familjen. Man kan ju undra vad han tycker om den tokiga kärringen med kameran :P

Nehej, det verkade inte fungera alls...så jag provar så här istället.

« Senast ändrad: 17 jan-07 kl 19:05 av Morran »

Skojarbråten

« Svar #29 skrivet: 21 jan-07 kl 15:25 »
En röd honkatt? Jag trodde det bara var hanar som blev röda? Fin var hon iaf!

Här är min yngsta katt, Lusan. Hon gillar att sova med boxerbäbisen i hundsoffan. Hon är dotter till den stackars kattan som just nu sitter uppflugen i granen och inte kan vara med på bild. Den tredje katten, rödvit, är ute i stallet och lurpassar på grisen som är en jäkel på att hitta mat.
Antingen så finner vi en väg eller så gör vi en.

Razmusen

« Svar #30 skrivet: 23 jan-07 kl 23:06 »
Hej!
Jag försökte lägga in en bild på min katt men det gick inte.
Bilden fick vara högst 50 kb,men mina bilder är på 700.
Kan någon vänlig själ där ute tala om för mig hur jag ska göra?
Mvh Rasmus! ??? 8)

lite_av_varje

• Gäst
« Svar #31 skrivet: 23 jan-07 kl 23:10 »
Hej!
Jag försökte lägga in en bild på min katt men det gick inte.
Bilden fick vara högst 50 kb,men mina bilder är på 700.
Kan någon vänlig själ där ute tala om för mig hur jag ska göra?
Mvh Rasmus! ??? 8)
högerklicka på bilden och välj redigera/bild/ändra storlek
där skriver du 50 i ena kolumnen och 50 i andra och ok
2ggr upprepar du detta, så ska du se att det funkar.(obs upprepa bara 50/50 2ggr)

lite_av_varje

• Gäst
« Svar #32 skrivet: 23 jan-07 kl 23:18 »
lägger in en härlig bild till på min pip.

Razmusen

« Svar #33 skrivet: 26 jan-07 kl 20:11 »
Hej!
Det funkade inte,vet ej om jag gjorde fel eller vad det var,ska försöka igen.

Morran

• Gäst
« Svar #34 skrivet: 01 feb-07 kl 14:34 »
 ;D Ja hua! Det är hemskt med katter som har drog- och alkoholproblem!

...våra brukade till och med ruva på kattmyntan på våren för att den skulle växa snabbare  ::)  :P
« Senast ändrad: 01 feb-07 kl 14:52 av Morran »

levis

• Blipp, blupp...
« Svar #35 skrivet: 13 mar-07 kl 12:12 »
Och slutligen så kommer här våra nya familjemedlemmar  :)

Längst till höger Max och andra från vänster Morris. Brödrarna Bus är nu fem månader och de ser till att här händer saker varje dag...  ;D

De är korsningar mellan skogskatt / bondkatt och otroligt trevliga och sociala.
Väldigt söta familjemedlemmar. :)
Min äldsta dotter hänger över axeln och säger att Max är väldigt lik hennes "Smeagol". :)
One friend is worth more than a thousand dollars

Skogskarl

• Me, and my crazy self.......
« Svar #36 skrivet: 26 mar-07 kl 12:11 »
Busis, värdens goaste kisse, blev bara 5 år. Avled tragiskt i min famn efter ett epilepsi-anfall som varade i nästan 1 timme. De sista 10 minuterna skrek hon av dödsångest. Detta hände 10/7-06, men jag drömmer fortfarande mardrömmar om det ibland.
Är en ganska vanlig man på 38 år, 182 cm, blond blåögd & lagom tung. Jag bor själv med  2 katter i ett mysigt hus i skogskanten.
Jag söker här efter en likasinnad tjej, för vänskap eller mera.Ett stort intresse är gammaldags indianhantverk, indiankultur & indianernas hela sätt att tänka.

Skogskarl

« Svar #37 skrivet: 26 mar-07 kl 12:20 »
Kompis, även han värdens goaste. Gick hemifrån 27/2 i år, & har tyvärr inte kommit hem ännu. Eftersom han tidigare aldrig gått längre än till grannen, börjar jag tyvärr tro att räven tagit honom.
Är en ganska vanlig man på 38 år, 182 cm, blond blåögd & lagom tung. Jag bor själv med  2 katter i ett mysigt hus i skogskanten.
Jag söker här efter en likasinnad tjej, för vänskap eller mera.Ett stort intresse är gammaldags indianhantverk, indiankultur & indianernas hela sätt att tänka.

Lena A

« Svar #38 skrivet: 26 mar-07 kl 12:29 »
Fina bilder på dina katter, Skogskarl.

En av våra katter hade också epilepsi och vi var tvungna att avliva henne, så jag vet hur det är.

Tråkigt om Kompis.  :'(

Skogskarl

« Svar #39 skrivet: 26 mar-07 kl 12:34 »
Selma, en himmla go liten busunge. Hon är skeppskatt & har bott hos mig sedan hon var knappt 6 veckor. Hennes mamma hade övergivit henne, & de första veckorna fick jag mata henne med mjölk från en sorts spruta. Hon har nu blivit en mkt. duktig jägare (Kompis har lärt henne allt han kan), men den mesta tiden går fortfarande åt till att hitta på allehanda jäkelskap & bus  ;D.

Dela detta:

* Inloggade just nu

431 gäster, 4 användare (1 dolda)
Mr.O, torbjorn, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser