Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  -  (läst 1653 gånger)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
-
« skrivet: 21 aug-12 kl 13:00 »
-
« Senast ändrad: 27 nov-12 kl 22:30 av DanieӀ »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: De nya namnen på Lantmännens hönsfoder.
« Svar #1 skrivet: 15 sep-12 kl 14:22 »
Kalkon Göd heter Prana.

(Fasan Hög finns inte på listan)
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

nittonhundranittiosex

• Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
« Svar #2 skrivet: 15 sep-12 kl 19:39 »
Varför bytte de namn????
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

Nina K

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 15 sep-12 kl 20:31 »
Här på lantmännen (hörby) så har de ett informations blad där det står lite info om de ny döpta fodersortena. Vilken typ av fjäderfä och fodervärde. Mins inte exakt allt som stod på bladen men de var händiga där de hängde vid foder säckarna. Tycker att de kunnat välja mer logiska namn. Prana får mig inte att tänka kalkon precis.

Dela detta:

* Inloggade just nu

521 gäster, 4 användare (1 dolda)
sökaren men hur, Sheepgirl, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser