Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skapat i textil - FOTOTRÅD  (läst 277695 gånger)

Soshila

  • Inlägg: 2468
    • Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #780 skrivet: 13 okt-09 kl 09:57 »
Säljer du strumpor?

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #781 skrivet: 13 okt-09 kl 11:32 »
Ja.

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #782 skrivet: 30 okt-09 kl 13:31 »
En frusen man i Seattle ville ha en ny halsduk. Så hepp, så vevade jag fram en!  :) Det var ett kul avbrott i allt färgande och strumpvevande.


Eulalia II

  • Inlägg: 1588
    • Södermanland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #783 skrivet: 30 okt-09 kl 14:00 »
Gruff, kan dina mackapärer sticka elastiskt?

Randiga, elastiska benvärmare skulle vara smut! Kan du trolla fram såna?
It was but yesterday I thought of myself a fragment quivering without rhythm in the sphere of life. Now I know that I am the sphere, and all life in rhythmic fragments moves within me.
~ Kahlil Gibran~

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #784 skrivet: 30 okt-09 kl 14:52 »
Hmjo, men man är "lite" begränsad p.g.a nålarnas fasta antal. Beror lite på....hur ska jag säga detta på ett diplomatiskt sätt? Benens omfång?  :-[ Typ, har du pinniga ben så kan jag nog trolla fram värmare om går ända upp om det kniper. Men om man har lite "normalare" ben så kanske man bara kommer till strax över knät. Det där får jag allt experimentera lite med i.s.f.

Eulalia II

  • Inlägg: 1588
    • Södermanland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #785 skrivet: 30 okt-09 kl 15:06 »
 :-[ över knät blir så bra så 
Fast ända upp funkar också, om det kniper! ;D

Det du menar är "utökningsvariationen" är begränsad, va? jag kan ge dig lite mått sen.
It was but yesterday I thought of myself a fragment quivering without rhythm in the sphere of life. Now I know that I am the sphere, and all life in rhythmic fragments moves within me.
~ Kahlil Gibran~

Soshila

  • Inlägg: 2468
    • Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #786 skrivet: 07 dec-09 kl 14:23 »
Blivit lite smått nålbundet på sistone.
Funderar på att kapa toppen på mössan och försöka göra den platt. Eller så gör jag en mössa til. :)

kattfot

  • Inlägg: 240
    • Östergötland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #787 skrivet: 07 dec-09 kl 14:54 »
Behåll toppen, den är jättefin!
Fin mudd också!
"Det är dem det blir mest synd om. Låt dem försöka ladda ner mjölk från internet så lär de bli varse att den yngre stenåldern inte är så passé."

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #788 skrivet: 07 dec-09 kl 15:21 »
Nej för fan, toppen är skitfin!

Soshila

  • Inlägg: 2468
    • Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #789 skrivet: 08 dec-09 kl 07:31 »
Tack tack! Toppen får bli kvar. :D

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #790 skrivet: 08 dec-09 kl 11:32 »
Handledsvärmare och kontorsvantar går snabbt att göra framför TVn
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #791 skrivet: 09 dec-09 kl 17:35 »
Nu vet jag vad jag ska göra med de udda garnnystanen jag fick idag!  :D
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

AnetteA

  • Inlägg: 363
    • Västergötland
    • Lantisarna
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #792 skrivet: 14 dec-09 kl 01:05 »
Slänger in mina första nåltovade alster, de fyller ingen funktion annat än att vara till prydnad, men hursomhelst. Först ett hjärta (bild) sedan ett hjärta till, och sedan en töltande islandshäst (bild) Förhoppningvis kanske man kan skapa lika vackra grejor som ni andra laddat upp här! Jösses!
Se om ja lyckas få med några bilder nu...
www.lantisarna.webs.com - En inblick i ett pars vardag när dom tillsammans återupplivar en gård i västgötska skogarna. Höns, Gäss, Kalkoner, Kaniner, Får, Hästar & 2 dårar till folk. :D

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #793 skrivet: 14 dec-09 kl 02:07 »
Men hästen var väl hur fin som helst!

Guld

  • Inlägg: 639
  • Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #794 skrivet: 14 dec-09 kl 10:21 »
Jättefina, vad duktig du är  :D
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

Sirpusbollen

  • Inlägg: 858
  • odling, raw food och sløjd
    • Hälsingland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #795 skrivet: 14 dec-09 kl 12:56 »
Här är en mössa jag stickat. Mössan är gjort av birmakatthår och ull, som jag spunnit själv. Kul att göra något av allt hår katten släpper. :)

Drömmer om lerigt hobbithus, permakultur, bin, gröna odlingar och egen spirulina. Inspiration och skapa <3
Lev och Spira - Raw food och hälsa

Guld

  • Inlägg: 639
  • Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #796 skrivet: 14 dec-09 kl 20:51 »
Fin mössa!
Vad väger mössan?
Har katt jag med...
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #797 skrivet: 14 dec-09 kl 21:41 »
Nu ser jag någon som går och väger katten, för att dividera med mössvikten och räkna ut hur många mössor man kan få ut av en katt  ;D

Guld

  • Inlägg: 639
  • Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #798 skrivet: 14 dec-09 kl 22:03 »
Schyyyy inte så högt min sambo blir orolig, det är egentligen hans katt...Måste jag samla i många år???  :( Fast det klart jag får väl lära mig spinna först. Är det bra att blanda med finulls ull? Har lite kaninpäls med...
Vad väger mössan nu då?  ;)
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

 

LottaLuvin

  • Gäst
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #799 skrivet: 15 dec-09 kl 02:16 »
Schyyyy inte så högt min sambo blir orolig, det är egentligen hans katt...Måste jag samla i många år???  :( Fast det klart jag får väl lära mig spinna först. Är det bra att blanda med finulls ull? Har lite kaninpäls med...
Vad väger mössan nu då?  ;)

Lära dig spinna.. för att med ljudimitationer lura sambon att katten viiiiisst lever och finns kvar.. men bara har blivit lite blyg?  :o


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

353 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser