Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Straff för att installera 12V anläggning utan behörighet?  (läst 10574 gånger)

Rubensgården

• Gäst
SV: Straff för att installera 12V anläggning utan behörighet?
« Svar #20 skrivet: 28 okt-14 kl 18:11 »
Ett batteri med internsäkring skulle kunna vara en lösning. Nu har jag installerat min solelanläggning med stöd från lågvoltsderiktivet som enligt leverantören ska ge mig lov. Så jag vet inte bättre. Huvudsäkringen är på 100A...

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #21 skrivet: 28 okt-14 kl 18:27 »
Vilket man kan svetsa med... Och en bil behöver mer för att starta, där rör det sig om flera hundra ampere.

Bytte föresten batteriet i privatbilen förra månaden. Kanske skulle ringa in och anmäla mig själv så jag får strafflindring ;D

Rubensgården

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 28 okt-14 kl 19:49 »
I ett fordon får du göra vad du vill utan behörighet. Så länge du jobbar med fordonets systemspänning och att den ligger i normalområdet. Byta utrustning får du ju också göra hemma. Om man ska vara trist och inte se din smiley. :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

1169 gäster, 3 användare (1 dolda)
javill, addebadde

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser