Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan någon säga mig vilken ras?  (läst 1037 gånger)

tombaela

• Finland
Kan någon säga mig vilken ras?
« skrivet: 02 sep-12 kl 18:08 »
Min 4 mån gamla tupp! Men vem är han egentligen  ???
« Senast ändrad: 10 sep-12 kl 10:14 av Sirpa »
Från en höna till många =)

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Kan någon säga mig vilken ras?
« Svar #1 skrivet: 02 sep-12 kl 18:15 »
Skulle kunna vara nästan precis vad som helst... har vi några ledtrådar att gå på? Hans föräldrar?
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #2 skrivet: 02 sep-12 kl 18:23 »
Första tanken är väl sussex då den färgen är mycket vanlig på den rasen. MEN sussex har inte gula ben.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

tombaela

• Finland
« Svar #3 skrivet: 02 sep-12 kl 19:10 »
Ja benen är knallgula! Hon som jag köpt av vet inte heller vad det är :). Hon har kläckt fram flera likadana också, precis samma färg och en del med mindre svart o en del med svart som dom färg. Vet egentligen inte något om föräldrarna.

Erica

• Gästrikland
    • alsjöbergets kennel
« Svar #4 skrivet: 02 sep-12 kl 19:23 »
Visst kan sussex ha gula ben! Men det är inte önskvärt för utställning så sådana djur gallras bort från utställningsintresserade o kan bli fina värphöns, kanske nåt sådant som föräldrar?
Gift, två barn,
Gotlandskaniner G 677, Svensk Pälskanin G 45, Mellerudskaniner M677
Gestrikefår G 1720 samt dvärgvädurar

tombaela

• Finland
« Svar #5 skrivet: 02 sep-12 kl 19:31 »
Ja för mig spelar det ingen roll vad dom har för färg på bena! Jag har en tupp coh en höna och dom är helt otroligt sällskapssjuka - jämfört med många av mina andra höns. Ska bli så spännande att se hur dom ser ut till våren för vackra är dom redan tycker jag  :)
Men det är alltid kul att veta vilken av alla tusen raser det är.

sonja på slätten

• Halland
« Svar #6 skrivet: 02 sep-12 kl 19:42 »
Den har för mycket svart för att vara sussex-columbia. Om den är sussex så är det en färgkorsning,  vilket ju också framgår av att kycklingarna har olika färger.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

456 gäster, 2 användare (1 dolda)
eriksjos

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser