Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan någon säga mig vilken ras?  (läst 1043 gånger)

tombaela

• Finland
Kan någon säga mig vilken ras?
« skrivet: 02 sep-12 kl 18:08 »
Min 4 mån gamla tupp! Men vem är han egentligen  ???
« Senast ändrad: 10 sep-12 kl 10:14 av Sirpa »
Från en höna till många =)

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Kan någon säga mig vilken ras?
« Svar #1 skrivet: 02 sep-12 kl 18:15 »
Skulle kunna vara nästan precis vad som helst... har vi några ledtrådar att gå på? Hans föräldrar?
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #2 skrivet: 02 sep-12 kl 18:23 »
Första tanken är väl sussex då den färgen är mycket vanlig på den rasen. MEN sussex har inte gula ben.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

tombaela

• Finland
« Svar #3 skrivet: 02 sep-12 kl 19:10 »
Ja benen är knallgula! Hon som jag köpt av vet inte heller vad det är :). Hon har kläckt fram flera likadana också, precis samma färg och en del med mindre svart o en del med svart som dom färg. Vet egentligen inte något om föräldrarna.

Erica

• Gästrikland
    • alsjöbergets kennel
« Svar #4 skrivet: 02 sep-12 kl 19:23 »
Visst kan sussex ha gula ben! Men det är inte önskvärt för utställning så sådana djur gallras bort från utställningsintresserade o kan bli fina värphöns, kanske nåt sådant som föräldrar?
Gift, två barn,
Gotlandskaniner G 677, Svensk Pälskanin G 45, Mellerudskaniner M677
Gestrikefår G 1720 samt dvärgvädurar

tombaela

• Finland
« Svar #5 skrivet: 02 sep-12 kl 19:31 »
Ja för mig spelar det ingen roll vad dom har för färg på bena! Jag har en tupp coh en höna och dom är helt otroligt sällskapssjuka - jämfört med många av mina andra höns. Ska bli så spännande att se hur dom ser ut till våren för vackra är dom redan tycker jag  :)
Men det är alltid kul att veta vilken av alla tusen raser det är.

sonja på slätten

• Halland
« Svar #6 skrivet: 02 sep-12 kl 19:42 »
Den har för mycket svart för att vara sussex-columbia. Om den är sussex så är det en färgkorsning,  vilket ju också framgår av att kycklingarna har olika färger.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

460 gäster, 1 användare
eriksjos

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser