Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nakenhavre önskas  (läst 1775 gånger)

Sizzela

• Västergötland
Nakenhavre önskas
« skrivet: 01 sep-12 kl 20:47 »
Finns det någon som odlar nakenhavre? Köpte tidigare på Högs prästgård men de säljer det inte längre. Jag förbrukar ca 50 kg/år.

tench

• -
    • Solrot
SV: Nakenhavre önskas
« Svar #1 skrivet: 02 sep-12 kl 14:14 »
Du kanske kan höra med Allkorn om kontakter?
Jag vet att Hästa gård på järvafältet i Stockholm odlar en del nakenhavre. Men det kanske inte ligger rätt geografiskt för dig?
En pragmatiskt lagd trädgårdsmästare, natur- och datatekniksromantiker med drömmar om framtida yrkesodling.
Skriver om natur, grönsaksodling m.m. på http://solrot.se
Må gott \o/

Sizzela

• Västergötland
SV: Nakenhavre önskas
« Svar #2 skrivet: 02 sep-12 kl 18:42 »
Tack för svaret. Ska kolla med Allkorn. Helst vill jag hitta någon odlare på sträckan Strömstad i norr och Malmö i söder.... Men finns det någon som kan leverera några säckar till rimligt pris så kan jag åka en bit..

Dela detta:

* Inloggade just nu

534 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser