Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Någon med shirehäst här?  (läst 16503 gånger)

Larco

• Uppland
SV: Någon med shirehäst här?
« Svar #40 skrivet: 27 nov-12 kl 20:25 »
Gällande storleken så är det jag som är med på några utav bilderna, den senaste bland annat. Jag är knappt 1,80m lång.

Dessa underbara hästar kan nog få de flesta intresserade. Själv har jag inte varit speciell hästintresserad innan vi besökte uppfödaren. Omringad av 6 jättehästar 170-190cm höga som alla bara ville gosa och bli älskade kunde jag inte känna mig tryggare, vilket aldrig tidigare varit fallet för mig i en hästhage.  Stora charmtroll är vad de är!

Vitkål

• Uppland
« Svar #41 skrivet: 03 dec-12 kl 20:56 »
Vinterpromis :)

Vitkål

• Uppland
« Svar #42 skrivet: 03 dec-12 kl 21:02 »
Även om hon har fått en ganska ordentlig vinterpäls har hon stått täckad faktiskt. Det har krupit ned mot 20- sista dagarna och tycker nog att det är lite väl kallt. Hade tur och hittade ett täcke i (typ) lagom storlek och tjocklek, tråkigt att det BARA fanns i varselrosa, jesus...
Vi har bäddat ligghallen med MASSOR av halm så nu är det helt underbart mysigt därinne. Jag kan sova med gott samvete när jag vet att hon är varm och kan ligga och gosa i halmen under natten.

Caija

• Västergötland
« Svar #43 skrivet: 30 dec-12 kl 15:21 »
vill du ha en utmaning för dig och din häst så skulle jag säga börja med de 7 lekarna. Friendly game, porqupine game, driving game, yoyo game, sideways game, circling game och squeeze game. Då får både du och hästen tänka, man leker fram saker och många sånna här stora hästar gillar det man gör. Jag har tränat detta med min totto i snart 2 år och efter första året så har det hänt så mycket positivt för oss. vi har vuxit bägge två.
Det finns massor att läsa på nätet om de 7 lekarna, och på youtube finns massor med klipp om hur man gör och hur det ser ut.

NH är grunden till så mycket, det som är riktigt roligt är att fler o fler os-ryttare sysslar med det. Luca Moneta fårn italien i hoppning, Lauren Barwick i handikapp-dressyren o sen tränas även nån av whitaker-bröderna sina hästar med NH i grunden numera. :)

Om träden börjar dansa - Låt dem dansa!

Vitkål

• Uppland
« Svar #44 skrivet: 01 mar-13 kl 22:28 »
Nu var det ett bra tag sen vi skrev något här så det är dags!
På söndag hämtar vi en sele som förhoppningsvis ska passa på lunsen och sen är det bara att köra igång med inkörningen på allvar. Vi har det fortfarande lite jobbigt med halten vid tömkörning men vi jobbar aktivt på det. Några bra tips någon? Har fram tills nu låtit gubben gå brevid och stötta henne vid halten, se till att hon står still fram till jag ger henne kommando att fortsätta framåt. Funkar ok men hon är fortfarande inte riktigt stadig nog för att klara det på egen hand. Hon blir liksom stressad och vill bara fortsätta gå på.

Någon som har en vagn i lagom storlek för häst på 1,73?

Som många redan förstått har vi fått en släng av röta i fossingarna, vi blaskar på kopparsulfat dagligen, hoppas det ska göra susen.
Vi promenerar massvis fortfarande och hon börjar få ordentligt med muskler. Är riktigt fin nu, även om man ser att hon fortfarande är ordentligt fölig :)
Vi har skaffat oss en liten minimedryttare, en liten tjej på 7 år, 20 kg lätt. Hon har suttit på med sadel och allt och Poppan är totalt opåverkad.
Det är så kuuuuul med unghästar! ;D

Vitkål

• Uppland
« Svar #45 skrivet: 05 mar-13 kl 21:19 »
Knäppte några bilder i stallgången i förrgår. Här är busarna igång!

Vitkål

• Uppland
« Svar #46 skrivet: 05 mar-13 kl 21:20 »
Viskar lite<3

Trollungen 78

• Värmland
« Svar #47 skrivet: 17 mar-13 kl 20:08 »
Hej.
Lite nyfiken vart köpte du henne??
Ser fin ut..Har ett shire sto själv..
Har Knölgäss, Dogo Argentino, Elenorakakadua.Tinker hingst,criollo,varmblod,shire, tinker/varmblod

Vitkål

• Uppland
« Svar #48 skrivet: 17 mar-13 kl 23:21 »
Från stall Herkules i Skåne kommer hon, born and raised! Din då? :)

Trollungen 78

• Värmland
« Svar #49 skrivet: 18 mar-13 kl 06:47 »
Å kul.
Köpte mitt sto därifrån. Mycket trevliga människor med många underbara hästar.
Köpte henne sensommaren 2012, väntar på att få hem henne snart, då hon har varit kvar för betäckning...
Har Knölgäss, Dogo Argentino, Elenorakakadua.Tinker hingst,criollo,varmblod,shire, tinker/varmblod

Vitkål

• Uppland
« Svar #50 skrivet: 18 mar-13 kl 07:37 »
Vad heter hon? Vi har med största säkerhet träffat henne då! :D

Trollungen 78

• Värmland
« Svar #51 skrivet: 18 mar-13 kl 09:01 »
Hon heter Dainty..
Skimmel,största hästen han hade..

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #52 skrivet: 18 mar-13 kl 09:06 »
Nu hoppas vi på ännu fler härliga bilder!  :D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Vitkål

• Uppland
« Svar #53 skrivet: 18 mar-13 kl 17:47 »
Jaaa, kära Dainty! Hon var en riktig liten(?) pussmule! <3

Trollungen 78

• Värmland
« Svar #54 skrivet: 19 mar-13 kl 05:28 »
Super mysig, ska bli så himla roligt att få hem henne.
Med lite ombyggnad i stallet så kommer hon in utan problem,,inte varje dag man stöter på en liten gullig häst på 1,91...
stallet va ju bara godkänt för hästar upp till 1,72...

Vitkål

• Uppland
« Svar #55 skrivet: 19 mar-13 kl 07:59 »
Hur kommer det sig att ni fastnade för just henne, och har det inte varit tungt att ha väntat så länge på att få henne hem? Är det för att hon har kastat?

Måste få se bilder på henne sen, hon har varit svår att inte tänka på, stor som, en afrikansk elefant som hon är! :D

Trollungen 78

• Värmland
« Svar #56 skrivet: 19 mar-13 kl 11:05 »
Nej hon tog sig inte,men hoppas på denna gången..
Klart att det är jobbigt att vänta men när man vet vad man väntar på går det bättre...
Svårt att inte fastna för en sån underbar häst,sa klick med en gång,,,

Ska bli kul när vi ska ut på härliga skogsturer
Lite omusklad på kortet men med lite träning kommer hon bli gudomligt fin..

Vitkål

• Uppland
« Svar #57 skrivet: 19 mar-13 kl 11:09 »
Jo, när vi träffade henne i augusti har hon himla gänglig, inte så konstigt med den tråkiga historien hon hade. Stackars lilla hästen, hon behöver massvis med kärlek, få känna sig speciell, vilket jag är säker på att hon kommer få nu! :)

Nästan så att vi måste få till ett möte, vore kul att träffa på henne igen!

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Någon med shirehäst här!
« Svar #58 skrivet: 19 mar-13 kl 12:44 »
 :-* :-*
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Janne på Näset

• -
« Svar #59 skrivet: 04 apr-13 kl 18:30 »
Fina hästar de där!

Dela detta:

* Inloggade just nu

696 gäster, 2 användare (1 dolda)
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser