Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Måste hennes näbb klippas?  (läst 1142 gånger)

henrietta70

• Skåne
Måste hennes näbb klippas?
« skrivet: 21 aug-12 kl 21:51 »
Hon är en Sussex på 21 veckor i helgen

Lycka

• Ångermanland
SV: Måste hennes näbb klippas?
« Svar #1 skrivet: 22 aug-12 kl 09:41 »
Jag skulle knipsa lite försiktigt på övernäbben
Man ser tydligt var pulpan går.
Hedemorahöns

Smajsan

• -
« Svar #2 skrivet: 23 aug-12 kl 16:11 »
Va kan man ta av en bit på näbben????? Hur gör man då? klippa,fila?min ena tupp har en riktigt lång "övernäbb" den ska jag alltå kunna ta av en bit på så den passar undernäbben? varför blir klor o näbbar förlånga då? Mina höns går ju lösa och sprätter och så.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

henrietta70

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 24 aug-12 kl 13:51 »
Läste nånstans att för mycket protein kan göra att en fågels näbb växer mer än den slits ner.
Utomhus finns ju en massa mask. Fast tuppar äter väl inte upp det de hittar utan ger till sina fruar. Så det kan vara individuellt. Eller annat foder än innan.

DiselDoris

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 24 aug-12 kl 14:03 »
Sådäe såg en av mina hönor ut, tog en liten sekatör(för det var vad som fanns till hands just då) och klippte bort det jag tyckte var överflöd. Inga problem.Nu ser hennes näbb ut som dom andra hönornas :D

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #5 skrivet: 24 aug-12 kl 14:39 »
klosax för katt eller hund borde vara bra
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

683 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser