Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hedemora tupp eller höna?  (läst 1238 gånger)

Tilda-Hilda

• Det är som det är, och det blir som det blir.
    • Småland
Hedemora tupp eller höna?
« skrivet: 20 aug-12 kl 19:10 »
Det är inte lätt att se vad som är vad tycker jag, eller så är det för att jag hoppas att fler är hönor än vad det egentligen är... Kan vara så.. Här är några bilder på ett par osäkra kort, eller de är nog tuppar men kanske har jag fel? Hoppas kan man ju alltid... De är 6 veckor gamla och jätteolika i storlek.

Den första är en färggrann brun tupp som börjar få lite gröna stjärtfjädrar
den andre är jag mer tveksam till, är större än den första.
Tredje är båda bruna med och den färggranna är i bakgrunden
och sista en vit en...
Man, två ungar, katt, hund och islandshäst. Fattas bara några hönor sen är allt perfekt!

FM

• Skåne
SV: Hedemora tupp eller höna?
« Svar #1 skrivet: 20 aug-12 kl 19:11 »
Tuppar
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 20 aug-12 kl 21:57 »
Japp, tuppar. =)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Tilda-Hilda

• Det är som det är, och det blir som det blir.
    • Småland
« Svar #3 skrivet: 21 aug-12 kl 09:19 »
Attans ja ja det visste jag ju egentligen  ;D av 7 kläckta blev två hönor. Bättre lycka nästa gång med andra ord! Det blir mycket tuppgryta i höst...
Man, två ungar, katt, hund och islandshäst. Fattas bara några hönor sen är allt perfekt!

Dela detta:

* Inloggade just nu

557 gäster, 1 användare
Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser