Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  var köper man plastnät??  (läst 4822 gånger)

mysk-åsbomamma

• Uppland
var köper man plastnät??
« skrivet: 20 aug-12 kl 14:37 »
Hej nu har höken tyvär hittat hit och jag behöver täcka över höns, ank och kalkongårdarna. Har en säker hönsgård men där kan ju inte alla gå, blir för litet.
Har sett svartplastnät på bilder lite här och där, som värkar jättebra. Var köper man det??? Pris??
Har sökt på granngården och jula mfl men hittade inte ngn som säljer det.
Bara ngn nätbutik. Var har ni köpt erat??
Tacksam för svar snarast tänkte åka t stan i morgon :)
Mvh

AnetteA

• Västergötland
    • Lantisarna
SV: var köper man plastnät??
« Svar #1 skrivet: 20 aug-12 kl 14:54 »
Vi har använt något som kallas rådjursnät, det verkar som att det är det du söker. Den lokala blomsterlandet har det, kostar 4-600 kr om minnet inte sviker. 2m högt och ca 20m på rullen.

Kanske hittar nära ÅF här? http://www.allox.se/aterforsaljare_radjursnat_2008/atfsglist_rådjur_barnat_jul-11.htm
www.lantisarna.webs.com - En inblick i ett pars vardag när dom tillsammans återupplivar en gård i västgötska skogarna. Höns, Gäss, Kalkoner, Kaniner, Får, Hästar & 2 dårar till folk. :D

mysk-åsbomamma

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 20 aug-12 kl 20:11 »
Tack nu har jag hittat när jag sökte på rådjursnät :). Blir att åka t granngården i morrn.

Blötsnö

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 20 aug-12 kl 20:13 »
Håller just på och bygger själv och passar på att fråga. Håller det typen av nät bra? Räcker det mot rovdjuren och står emot snö på vintern? Finns det bättre taknät?

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
« Svar #4 skrivet: 21 aug-12 kl 07:15 »
Om du klarar dig med 20-meters rullen, kan du köpa den men måste du ha mer beställ direkt från allox, det blir mycket billigare och den kom till dörren :)
Att tänka på är att ska du ha den som taknät måste du "slå av" snön - lite bökigt men nätet är lättjobbat i alla fall  ;)

Eva o Getterna

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 21 aug-12 kl 07:27 »
Jag har satt upp vanliga bärnät när jag haft problem med duvhök. Vet inte hur bra det funkar i längden. Har funderat på fasta nät men har inte listat ut hur jag ska få ett nättak att klara snöraset från lagårn. Vill ju inte att hela staketet ska rasa när snön släpper.
Lapgetter och höns Gott o blandat, Hedemora o Stor Brahma

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #6 skrivet: 23 aug-12 kl 13:13 »
Jag plockade blåbär hos en odlare och blev förtjust i deras nät och började genast fundera på att skaffa ett sådant. Tack vare den här  tråden så slapp jag lägga krut på att leta själv för det var just det nätet jag blev lockad av ;D Nu vet jag var jag ska köpa det!
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Feline

• katter, hundar & höns :)
    • Skåne
« Svar #7 skrivet: 06 sep-12 kl 12:41 »
Ett tips är nät i tyg/nylon som man köper i Dluraffärer för balkonger. Kanske kan va något.

Pullarius

• Uppland
« Svar #8 skrivet: 06 sep-12 kl 12:57 »
Ett tips som jag fått här på Alternativ är att använda de skyddsnät som täcker byggnadsställningar. Leta i telefonkatalogen på "byggnadsställningar". Fråga efter trasiga nät. Jag fick mitt helt gratis på andra samtalet.
Bor efter att jag gått i pension i en om och tillbygd sommarstuga nära Rasbokil i Uppland med Hedemorahöns

• Vi bor i Tå
    • -
« Svar #9 skrivet: 06 sep-12 kl 18:00 »
Nu kanske det låter som om jag äger firman, men detta nät är riktigt bra:

http://milluck.com/Ny-sida-7.html

50mm maskor fungerar alldeles utmärkt eftersom snön "faller igenom". Vi har det över vår hönsgård som är ca 60 kvm i fyrkant och endast en lång stolpe i mitten. Liknar då en voljär, typ.
En fördel till är att de är fyrkantiga. Normalt sett är de nät man köper rektangulära.

Nackdelen är väl priset: ca 900kr för 10x10m tror jag det var.
Gillar höns

Dela detta:

* Inloggade just nu

739 gäster, 3 användare (1 dolda)
Karlsdotter, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser