Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Köpa äggkläckare  (läst 1061 gånger)

Tilda-Hilda

• Det är som det är, och det blir som det blir.
    • Småland
Köpa äggkläckare
« skrivet: 19 aug-12 kl 12:25 »
Ja nu är det kört, nu ska vi köpa oss en egen äggkläckare. Vill ha en helautomatisk ca 20 ägg, och så enkel att använda som möjligt och som ger bra resultat.
Funderar på denna http://www.pandtpoultry.co.uk/index.php/fuseaction/shop.product/categoryid/84/productid/1265

Någon som har erfarenhet av den eller tips på något liknande?
Man, två ungar, katt, hund och islandshäst. Fattas bara några hönor sen är allt perfekt!

AnetteA

• Västergötland
    • Lantisarna
SV: Köpa äggkläckare
« Svar #1 skrivet: 19 aug-12 kl 15:28 »
Tipset härifrån är att köpa en för ca 50 ägg direkt, det är oerhört kul att kläcka fram smått och alla ägg som läggs i kläcks tyvärr inte. Köpte en 50äggare till att börja med och sen blev det en till.  ;D

R-com 50 pro är lättanvänd, enkel att städa och känns allmänt bra. Går att köpa via exempelvis zoosajten.se
www.lantisarna.webs.com - En inblick i ett pars vardag när dom tillsammans återupplivar en gård i västgötska skogarna. Höns, Gäss, Kalkoner, Kaniner, Får, Hästar & 2 dårar till folk. :D

Tilda-Hilda

• Småland
« Svar #2 skrivet: 19 aug-12 kl 15:33 »
Jo *hick* 7000 kr är kanske liiiite väl mycket pengar  8)

Funderar på en King Suro för 24 ägg, billigare än R-.Comarna... Jag har ändå inte plats för hur många kycklingar på en gång som helst :)
Man, två ungar, katt, hund och islandshäst. Fattas bara några hönor sen är allt perfekt!

AnetteA

• Västergötland
    • Lantisarna
« Svar #3 skrivet: 19 aug-12 kl 15:55 »
Jo, det vet att ta betalt! Går säkert att hitta billigare, troligtvis även om man köper från t.ex. england.  :)

Har även en Brinsea Octagon, har varit lite pill med att ställa tempen på den, men driftsäker och hållt bra kläckresultat. Köpte vår från arctichen.se Har ingen erfarenhet av King Suro, men har hört både bra och dåligt om den.

Det kläcks ju ungefär lika mycket tupp som höna, var på en köp-byt-säljdag igår och av 10 tuppar blev vi av med 3, jämfört med hönor, ungefär lika många, alla sålda inom 5min!! Två av tupparna såldes ihop med hönor, framöver kommer vi troligen gallra ur tuppar när man ser könen så de inte bara går och äter en massa.. Sorgligt men sant.. :(

Delvis därför har vi överkapacitet på kläckarna :D

R-com finns för ca 20 ägg den med tror jag, med tanke på drift och rengöring.  ;)
www.lantisarna.webs.com - En inblick i ett pars vardag när dom tillsammans återupplivar en gård i västgötska skogarna. Höns, Gäss, Kalkoner, Kaniner, Får, Hästar & 2 dårar till folk. :D

Tilda-Hilda

• Småland
« Svar #4 skrivet: 19 aug-12 kl 16:01 »
Vad har varit dåligt med King Suron?

Vi slaktar tupparna och äter upp dem jag inte lyckas sälja så det gör inte sååå mycket om det blir tuppar, bara de inte slåss och galer så förbaskat... Vilket de gör när de börjar bli 5 månader...

Tilda-Hilda

• Småland
« Svar #5 skrivet: 19 aug-12 kl 16:59 »
Nu har jag beställt en R-Com 20!!! Nu vill jag har Hedemoraägg som inte blir svarta helst ;) och givetvis bara hönor!  ;D

Pm:a mig om ni har bra avelsägg att sälja!

Dela detta:

* Inloggade just nu

671 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser