Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kläcka fram kycklingar på hösten?  (läst 2212 gånger)

Tilda-Hilda

• Det är som det är, och det blir som det blir.
    • Småland
Kläcka fram kycklingar på hösten?
« skrivet: 15 aug-12 kl 17:08 »
Är det dumt att kläcka fram kycklingar framåt hösten/vintern? Jag har ett isolerat hönshus med kycklingavdelning med värmelampa. Jag har även en höna som verkar villig att bli mamma när som helst, hur som helst. Det handlar om Hedemorahönor i så fall. Behöver fler än de jag fått ihop, många tuppar blev det... Och kan man köpa ägg även till hösten från någon för att kläcka? Har för få som värper ajälv för att det ska vara lönt att stoppa i äggkläckaren än så länge. Blev det ett helt virrigt inlägg nu...
Jag är lika yr som mina höns...
Man, två ungar, katt, hund och islandshäst. Fattas bara några hönor sen är allt perfekt!

Tuppen-Sven

• Västergötland
SV: Kläcka fram kycklingar på hösten?
« Svar #1 skrivet: 15 aug-12 kl 17:11 »
Ja, det går så bra så! Du kan kläcka kycklingar på julafton om du vill! Enda problemet är väl att befruktningen går ner ju mörkare det blir.. Men att lägga ägg i kläckarn nu, är helt fungerande!

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #2 skrivet: 15 aug-12 kl 17:32 »
Själv tycker jag att det är bästa tiden att kläcka nu, för höns som börjar värpa tidigt. Då får man många ägg på våren och försommaren, när många vill köpa ägg.

En del har sina raser blandade redan, men många har avelsägg till salu. Jag t ex *reklam*. Maila vkoh at hotmail punkt se så får du en fil med mina raser, och info om beställning.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Tilda-Hilda

• Det är som det är, och det blir som det blir.
    • Småland
« Svar #3 skrivet: 15 aug-12 kl 18:22 »
Själv tycker jag att det är bästa tiden att kläcka nu, för höns som börjar värpa tidigt. Då får man många ägg på våren och försommaren, när många vill köpa ägg.

En del har sina raser blandade redan, men många har avelsägg till salu. Jag t ex *reklam*. Maila vkoh at hotmail punkt se så får du en fil med mina raser, och info om beställning.
Tack ska bara få hem äggkläckaren från England först! Har du Hedemoraägg?
Man, två ungar, katt, hund och islandshäst. Fattas bara några hönor sen är allt perfekt!

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #4 skrivet: 15 aug-12 kl 18:36 »
Inte jag, men svägerskan, ska kolla om hon vill sälja.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

683 gäster, 3 användare (2 dolda)
Sågarens

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser