Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hönsen vill inte går NER från pinnarna på morgonen!  (läst 1009 gånger)

stirfry

• Södermanland
Mina drygt 4 månader gamla Orpingtonhöns har fått total-knas och vill sedan 3 dagar inte gå ner från pinnarna på mornarna! Om man går in och lyfter ner en eller ett par hoppar de flesta andra snällt ner efter ett tag, men tre stycken vägrar helt gå ner frivilligt, bl.a. den tuppkyckling som vi tror är flockledare! Han sitter där uppe och gal och gal men sitter kvar gör han och två hönor (?) till!

Men när de väl är nere, oavsett om de gått ner frivilligt eller blivit nedlyfta, far de glatt ut i sina utegårdar och pickar runt och äter med god aptit och uppför sig precis som vanligt...

Någon som har några erfarenheter av detta? Kan det möjligen ha att göra med att vi bytte strö och "möblerade om" lite i hönshuset (bl.a. ställde in några värpreden) nyligen?  ???

DiselDoris

• Södermanland
SV: hönsen vill inte går NER från pinnarna på morgonen!
« Svar #1 skrivet: 08 aug-12 kl 10:20 »
Man hedemoror sitter gärna kvar på pinnarna den mesta tiden av dagen.Men här tro jag det beror på pestiga ungtuppar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

566 gäster, 4 användare
Pamp, eriksjos, gotthard, beekeepern

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser