Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd...  (läst 24307 gånger)

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
Re:Bildtråd...
« Svar #100 skrivet: 04 nov-07 kl 10:13 »
Pontus tittar fram bakom mamma Doris och Lisa gömmer sig!
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #101 skrivet: 05 nov-07 kl 10:13 »
Fina bilder!

ManiacDarling:  ;D ;D ;D

En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #102 skrivet: 05 nov-07 kl 21:19 »
Tja, enligt min ringa erfarenhet så är getter bland det mest svårstängda man kan ha, om de saknar något i hagen.  Om de har allt de behöver innanför stängslet, så går de för ett snöre!

Fast, att ge dem allt de behöver kan ha sina sidor.  De vill ha vatten och mat, och den ska vara varierad och av god kvalitet, så vill de ha en fungerande flock med sexpartner - och människor!  Hör ni alla med getter här på forumet, när era getter rymmer, rymmer de huvudsakligen bort någonstans, eller - TILL FOLK?   :-[ :-[ ;) ;D

Mina har aldrig rymt. I somras så ramlade mitt get elnät coh fåren stack till skogs, men mina 2 änglar Elsa och Asterix stannade kvar trots de hade friheten inom räckhåll.  ;D ;D ;D ;D ;D

Skulle de om förmodan rymma så hittar jag dom i foderrummet.  ;D :o :o ;D
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

komposten

« Svar #103 skrivet: 11 nov-07 kl 21:04 »
Våra 2 göingebockar på ett halvår :)  

komposten

« Svar #104 skrivet: 11 nov-07 kl 21:09 »
en till bild på göingebockarna  ;D    

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #105 skrivet: 11 nov-07 kl 21:10 »
Våra 2 göingebockar på ett halvår :)  

Åhh, vilka gudomliga bockar.  ;D Vill bara krama dom så söta är de. Älskar bockar.  :D
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

komposten

« Svar #106 skrivet: 11 nov-07 kl 21:17 »
Här är en på Malte på sensommaren  :-*

komposten

« Svar #107 skrivet: 11 nov-07 kl 21:24 »
Åhh, vilka gudomliga bockar.  ;D Vill bara krama dom så söta är de. Älskar bockar.  :D
Visst är dom...Vi har bara haft dom ca 2 månader ännu..men vi lär oss för varje dag.. :)

Pedgren

« Svar #108 skrivet: 17 dec-07 kl 19:56 »
Här är våra två mohairgetter Hulda, Sigrid och lilla dvärgväduren Viktor som är jätteglad åt det sällskap han fått.

Pia-Lena

« Svar #109 skrivet: 20 dec-07 kl 19:32 »
Jämtgetter på Nord-Kosters klippor

Pia-Lena

« Svar #110 skrivet: 20 dec-07 kl 19:33 »
Fler jämtgetter

Pia-Lena

« Svar #111 skrivet: 20 dec-07 kl 19:34 »
Ännu en jämte

annan

« Svar #112 skrivet: 20 dec-07 kl 19:43 »
 nämen finns det jätget på nordkoster!

då skall jag åka dit och leta rätt på dom i sommar

är det era Pia-Lena?
"jag har storslagna visioner och maxade projekt" Peps.

Pia-Lena

« Svar #113 skrivet: 21 dec-07 kl 10:50 »
Jo, de är våra. 14 st har de hunnit bli, 8 förhoppningsvis dräktiga getter och 6 bockar. Du är välkommen att titta på dem. Fast sommartid går de för det mesta på holmarna. Det är nämligen lite problem med att hålla dem borta från krogarna på ön. De lurar turisterna att släppa ut dem och sedan slår de följe med sina "räddare" och dessa går ofta till någon restaurang och då följer getterna med. De gillar att vara bland mycket folk och där det händer något.

annika

• Bohuslän
« Svar #114 skrivet: 22 dec-07 kl 16:48 »
Det bara Lyser bus om dom , helt underbara :)

annan

« Svar #115 skrivet: 23 dec-07 kl 16:48 »
Ha ha, ja de tar väl seden dit de kommer, sommrarna är väl en enda lång fest för endel på Koster....

(håller själv till på en ö strax söderut)

mycker fina i alla fall!
"jag har storslagna visioner och maxade projekt" Peps.

Pia-Lena

« Svar #116 skrivet: 23 dec-07 kl 19:09 »
Busiga är bara förnamnet. Egentligen borde man väl bli irriterad över att de rymmer titt o tätt, men de gör det med en sådan finess o uppfinningsrikedom att man inte kan annat än skratta åt dem. Dessutom händer det sällan att de äter upp någonting de inte borde ( det är fåren värre med om de skulle råka komma ut) utan det är bara mänskliga kontakter de är ute efter när de är på rymmen. De är otroligt sociala, nästan som hundar.

mor på landet

« Svar #117 skrivet: 25 dec-07 kl 12:50 »
Busiga är bara förnamnet. Egentligen borde man väl bli irriterad över att de rymmer titt o tätt, men de gör det med en sådan finess o uppfinningsrikedom att man inte kan annat än skratta åt dem. Dessutom händer det sällan att de äter upp någonting de inte borde ( det är fåren värre med om de skulle råka komma ut) utan det är bara mänskliga kontakter de är ute efter när de är på rymmen. De är otroligt sociala, nästan som hundar.

Måste bara få göra ett inlägg:  Visst ÄR GETTERNA , lite som hundar! Vi har haft våra Göingebockar(2st) nu sen i somras. Förstagångsägare. De har blivit tama springer självmånt till hagen då vi släpper ut dom på morgonen. Vi har fårstängsel utan el och det funkar bra.  Har aldrig försökt att rymma, någon gång till rabatterna när de gått lösa, men de är ju närainpå. Vi har också lärt oss klippa hovarna, det går bra bara dom får stå lite mot en vägg och samtidigt äta lite gott( tex solrosfrön eller knäckebröd. När vi kommer hem bräker de, som : kom och hälsa på oss. De älskar även granris som dom tuggar med välbehag. Utöver hö m.m.  Slutligen vill jag också önska alla getägare
EN RIKTIGT GD JUL!!!!!!!!!!

40+

• Våran "lilla" Ida
SV: Bildtråd...
« Svar #118 skrivet: 25 feb-09 kl 17:48 »
Vi väntar också på godis  ;D
Nybliven gårdsägare

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
SV: Bildtråd...
« Svar #119 skrivet: 25 feb-09 kl 19:05 »
40+  Du har ursöta getter!
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Dela detta:

* Inloggade just nu

635 gäster, 1 användare
matematiker

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser