Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ovanligaste husdjur?  (läst 14910 gånger)

stina-maja

• Gäst
Re:Ovanligaste husdjur?
« Svar #40 skrivet: 06 maj-07 kl 13:04 »
jag hade en fluga som satt på mitt knä varje kväll när vi tittade på tv när jag öppnade dörren flög den in igen på dagen satt den i taket det pågick länge sen fn dag var den borta den var så man saknade de märkligt var det i alla fall.

crazyhouse

• Gäst
« Svar #41 skrivet: 06 maj-07 kl 15:10 »
Herman är mitt ovanligaste husdjur. herman är en deg man ska mata i flera dagar, fylla på med både socker och andra ingredienser. Av det växer han och blir stor och luktar äckligt, tvi och fy. Som krona på  verket skulle man den sista dagen dela herman i fyra små degar och ge bort till någon man tyckte om. Den femte delen skulle fyllas på med socker, nötter och vetemjöl för att sedan bakas och ätas upp. Jag kan ju erkänna nu efteråt att det blev då ingen bakad Herman här inte.

Rubinen

• Älska din nästa så som dig själv
    • Uppland
« Svar #42 skrivet: 06 maj-07 kl 16:04 »
Hua Ett av mina barnbarn heter Herman
Vi fick  köpa ett par flygpungekorrar av en som i sin tur fått överta ett par från skansen
De skulle vara svåra att få att föröka sig men våra fick ungar hela tiden otroligt söta var dem
Älska din nästa så som dig själv

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
« Svar #43 skrivet: 06 maj-07 kl 17:22 »
Herman är mitt ovanligaste husdjur.
Ja, denne Herman...han förföljde min ursprungsfamilj för några år sen, men han var rätt god, vad jag minns...dock en smula tjatig, när han ständigt återkom från vänskapskretsen.
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Kicki87

• Gäst
« Svar #44 skrivet: 06 maj-07 kl 21:50 »
jag hade en fluga som satt på mitt knä varje kväll när vi tittade på tv när jag öppnade dörren flög den in igen på dagen satt den i taket det pågick länge sen fn dag var den borta den var så man saknade de märkligt var det i alla fall.

Jag har också haft en sällskapsfluga.. den kom alltid och satt sig på dataskärmen så fort den slogs på.. den var i vägen ibland bara :)

Triana

« Svar #45 skrivet: 10 maj-07 kl 11:14 »

Min gambianska slamkrypare.... han är ett sött aggressivt djur...

Jag har hållit pirayor, skorpion (tills den stack mig på grun av mitt fummel) ödlor och litet annat.

Alva

• Gäst
« Svar #46 skrivet: 10 maj-07 kl 12:40 »
Triana. men varför  ???

Jullan

• Småland
    • Sevedstorp Rådgivning
« Svar #47 skrivet: 10 maj-07 kl 12:45 »
Triana: Jag förstår precis varför... Åhhh vad avis jag blev nu.... :)

Sirpusbollen

• odling, raw food och sløjd
    • Hälsingland
« Svar #48 skrivet: 10 maj-07 kl 12:55 »
Ååååh, jag älskar slamkrypare. De är allra finast! Är det oftast från Gambia de som säljs på djurbutiker?

Axoloterna är också fina:

Drömmer om lerigt hobbithus, permakultur, bin, gröna odlingar och egen spirulina. Inspiration och skapa <3
Lev och Spira - Raw food och hälsa

Triana

« Svar #49 skrivet: 10 maj-07 kl 15:25 »
tja.. varför.. det undrade min mamma med den dagen det enorma akvariet flyttade in med en fisk hon aldrig lyckas se. Ärligt talat har jag fått mycket mer förståelse för fiskar sen jag skaffade honom. Jag märker att han är inteligent, känner igen olika röster och personer när de närmar sig. Jag ser att han är inteligent not att faktiskt tigga mat något jag inte trodde om fiskar.

Lita inte på djuraffärerna vid köp - de vet Aldrig vad de har i händerna. När jag fick den här fick jag med två asiatiska slamkrypare med... de växer långsammare och blev snabbt ihjälslagna. Den gambianska blir ganska stor - runt 25-30 cm och rysligt aggressiva... det enda som överlever med min hanne är "typhlonectes natan" ett större maskgrodjur som lever i vattnet, under jorden och kan ta sig fram på land. min hona är nästan 40 cm.

Axolotlar är fina, men de säljs rysligt små och jag har aldrig sett ett större exemplar i verkligheten.

Dela detta:

* Inloggade just nu

506 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser