Det slutade faktiskt med att vi tog bort hönan. Jag hade inte möjlighet art behandla henne mer än 1 gång/dag, helst skulle man smörja 2-3 ggr dagligen. Upplevde ändå att hon blev något bättre de 2 första veckorna för att sedan stagnera. När jag sedan födde vår dotter upphörde vi med behandlingen under några veckor och då blev det direkt sämre igen. I samband med att "svampen" dök upp började även hönans näbb växa väldigt snabbt och inom 3 månader var den så lång att, eftersom att hon också hade svampen kvar, kändes bäst att ta bort henne. Innan hon dessutom skulle få problem att äta. Vi ville ju inte heller att de andra djuren skulle riskera att drabbas.
Synd, för hon var jättebra med sina kycklingar. Detta är ju en toppenhobby. Men då man inte är hemma och kan sköta höns på heltid får man nog vara beredd på såna här beslut då och då.
Hoppas ändå att det ordnar sig för er! Gäller att vara ihärdig med smörjandet och fortsätta ett tag efter att det ser bra ut. Hönan tyckte i alla fall om att bli smord efter ett tag, jag tror att det kliade lite. Lycka till!