Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var hittar jag en "vattentank" till höns?  (läst 2856 gånger)

amillacan

• Skåne
Var hittar jag en "vattentank" till höns?
« skrivet: 24 jul-12 kl 14:46 »
Vet inte riktigt om detta hamnar under rätt rubrik men jag provar att fråga här. Jag har sett att det finns vattenautomater. De ser ut som de är av galvaniserad plåt. DEt ser ut som en liten liggande hink med små fötter där hönsen kan dricka ur ena ändan. När man bär dem så håller man dem upprätt i ett handtag. Någon som vet vilka jag menar och var jag kan få fatt i dem? ???
Lever livet på landet på en 1800-tals skånegård i behov av renovering. Händig sambo och barn finnes. Odlar grönsaker. Finns Dansksvenska gårdshunar, Åsbohöns och katter.

Kelpie

• Västergötland
    • 'Höna Hem'  hönshus inredning
SV: Var hittar jag en "vattentank" till höns?
« Svar #1 skrivet: 24 jul-12 kl 14:55 »

zoosajten.se har   'vattenhink automat till fjäderfän'  - två storlekar, 6l & 12l
Hönshus inredning
Höna Hem
www.honahem.com

Marielle

• Jag behöver inte din attityd- har en egen
    • Uppland
« Svar #2 skrivet: 24 jul-12 kl 15:00 »

zoosajten.se har   'vattenhink automat till fjäderfän'  - två storlekar, 6l & 12l

Lustigt , du hann posta exakt det  jag skrev, samtidigt !  ;D

Kelpie

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 24 jul-12 kl 22:33 »
 ;D
Hönshus inredning
Höna Hem
www.honahem.com

amillacan

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 30 jul-12 kl 12:23 »
Tack  ;D Då kikar jag in hos zoosajten.
Lever livet på landet på en 1800-tals skånegård i behov av renovering. Händig sambo och barn finnes. Odlar grönsaker. Finns Dansksvenska gårdshunar, Åsbohöns och katter.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #5 skrivet: 06 aug-12 kl 13:37 »
Tänk bara på att även om dessa vattentankar är bra på många sätt så är dom svåra att göra rent... Man kan liksom inte öppna och göra rent dem inuti. Utan man får använda sig av vatten och sandmetoden vilket är rätt meckigt.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Lycka

• Ångermanland
« Svar #6 skrivet: 06 aug-12 kl 14:15 »
Håller med ocg min i zink rostade inuti =(
Hedemorahöns

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #7 skrivet: 06 aug-12 kl 14:25 »
Jag har precis inhandlat en dunk från Jula. Den har fast kran och ett stort lock/skruvkork så man kan få ner armen och diska. Tänkte sätta på en slang och leda mer i vattenskålar.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Lycka

• Ångermanland
« Svar #8 skrivet: 06 aug-12 kl 18:14 »
Det var en bra idè
Hedemorahöns

hökemôsarn

• Västergötland
« Svar #9 skrivet: 07 aug-12 kl 14:03 »
Jag köpte en vattenautomat i plåt på Granngården. Den rymmer 22L så man behöver inte fylla på varje dag (har 28 höns + tupp). Eftersom drickskålen är en bit från golvet så sprätter hönsingarna inte så mycket strö i vattnet.
Vattenautomaten kostade visserligen drygt 300spänn, men den är värd varje krona.
Bor på liten gård med familj, bin, katt, kaniner och höns - vit och brun lohman, plymouth rock, brun leghorn, järhöns.
Livet är en livsfarlig åkomma med 100% dödlighet.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #10 skrivet: 07 aug-12 kl 14:06 »
Det är olika sortiment beroende på var man bor.Dessa finns inte här.
Finns knappt ngt för höns på "vår" granngård

« Senast ändrad: 07 aug-12 kl 19:36 av Lycka »
Hedemorahöns

hökemôsarn

• Västergötland
« Svar #11 skrivet: 07 aug-12 kl 14:44 »
Beställ på nätet, Granngården heter Nordpost på nätet. Den automaten jag pratar om har art.nr 1019014. Din lokala granngårdenbutik borde kunna ta hem den också om dom är serviceminded...
Bor på liten gård med familj, bin, katt, kaniner och höns - vit och brun lohman, plymouth rock, brun leghorn, järhöns.
Livet är en livsfarlig åkomma med 100% dödlighet.

Kelpie

• Västergötland
« Svar #12 skrivet: 07 aug-12 kl 18:02 »
Jag köpte en vattenautomat i plåt på Granngården. Den rymmer 22L så man behöver inte fylla på varje dag (har 28 höns + tupp). Eftersom drickskålen är en bit från golvet så sprätter hönsingarna inte så mycket strö i vattnet.
Vattenautomaten kostade visserligen drygt 300spänn, men den är värd varje krona.

Just en sådan tittar jag på varje gång jag är på Granngården.. förmodligen bara en tidsfråga innan den följer med mig hem  :)  Jag var där senast idag och skruvade på locket.. undrar hur lättvättade den är?  jag antar att tanken är i ett stycke?
Hönshus inredning
Höna Hem
www.honahem.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

654 gäster, 2 användare (1 dolda)
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser