Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  12 veckors brahma, tupp?  (läst 882 gånger)

mli79

  • Inlägg: 541
    • Skåne
12 veckors brahma, tupp?
« skrivet: 19 jul-12 kl 12:10 »
Känner att förra rubriken inte längre stämmer så här kommer en ny tråd. Sista nu, jag köper inte fler kycklingar någonsin. Det här med könsbestämning tar knäcken på mig.

Här är Smulan, 12 veckors Brahma. Hon har de senaste tre dagarna blivit betydligt rödare i ansiktet och fått rödare kam och slör. Sadelbehänget har utvecklats en del också och fjädrarna drar mot det spetsigare hållet, fast inte lika spetsiga som mina tuppar. Vill så gärna att hon ska vara en höna, men tror tyvärr att jag återigen har valt fel. Vad tror ni?



Bor på gård med man, barn, hundar, katter, ponnys, ardenner,  gutefår, höns och minigrisar.

FM

  • Inlägg: 1039
    • Skåne
SV: 12 veckors brahma, tupp?
« Svar #1 skrivet: 19 jul-12 kl 12:15 »
Tror du får gå ut o ta lite närbilder över rygg o ansikte så man ser lite bättre ;)
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

mli79

  • Inlägg: 541
    • Skåne
SV: 12 veckors brahma, tupp?
« Svar #2 skrivet: 19 jul-12 kl 12:47 »
Jag kanske kan tillägga att "hen" beter sig som en höna, har inget alls tuppigt beteende.





Bor på gård med man, barn, hundar, katter, ponnys, ardenner,  gutefår, höns och minigrisar.

FM

  • Inlägg: 1039
    • Skåne
SV: 12 veckors brahma, tupp?
« Svar #3 skrivet: 19 jul-12 kl 12:57 »
Vad jag kan se så skulle jag säga höna ;)  :D
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

mli79

  • Inlägg: 541
    • Skåne
SV: 12 veckors brahma, tupp?
« Svar #4 skrivet: 19 jul-12 kl 13:41 »
Om det är en höna blir jag väldigt lycklig. Jag hänger upp mig på fjädrarna bara, är de tillräckligt runda? På de tuppar jag har ser man tydligt att det är superspetsiga fjädrar som växer ut på ryggen, men här känns det lite mittemellan.
Bor på gård med man, barn, hundar, katter, ponnys, ardenner,  gutefår, höns och minigrisar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

510 gäster, 2 användare (1 dolda)
Gorrgel

* Forum

* Om tidningen Åter



- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser