Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  gissa könen!! =)  (läst 1105 gånger)

kallis55

• Södermanland
gissa könen!! =)
« skrivet: 16 jul-12 kl 20:48 »
de är väl ca 7 veckor! vad kan det vara?
Bor på landet med sambo, höns, tupp, katt o två hästar!!

kallis55

• Södermanland
SV: gissa könen!! =)
« Svar #1 skrivet: 16 jul-12 kl 20:50 »
o dessa!

kallis55

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 16 jul-12 kl 20:51 »
o sista!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 16 jul-12 kl 21:04 »
"Brahmakors2" ser ut att vara hönor, iaf. på denna bild. Terroristen gissar jag höna men kan vara fel, svårt att se på den lilla bilden  :-[. Sivan ser ut att vara höna.

Oskar och Grålle är tuppar och Ebba ser också ut att vara en tupp. Orpingtonen skulle behövas flera, större o skarpare bilder på... Eller ja, gärna fler bilder på brahmakorsningarna och terroristen också. ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

kallis55

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 16 jul-12 kl 21:40 »
här kommer mera!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #5 skrivet: 16 jul-12 kl 22:20 »
Ja, nu när jag ser kammen ordentligt så är terroristen en tupp i mina ögon. ;D Brahmakorsningen ser ut som en höna och orpingtonen troligtvis höna. Dock så kan den rasen ha tuppar som är väldigt sena med o utveckla kam o slör. 
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

kallis55

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 16 jul-12 kl 22:30 »
Kul!! Men jag hade hoppats sååå att terroristen var en höna!! Men, men.... man kan inte få allt!! =)

henrietta70

• Skåne
« Svar #7 skrivet: 16 jul-12 kl 23:31 »
Min känsla med är att terroristen är tupp.

Övrigt känner jag likadant som Linkoso tror - förutom möjligen att Ebba skulle kunna vara en höna. Taggarna ser ut att vara skarpa på kammen - inte svullna som de ofta verkar vara på tupparna, men bilden är liten så jag kan alltid skylla på det i framtiden  o:)

kallis55

• Södermanland
« Svar #8 skrivet: 17 jul-12 kl 07:42 »
Kan ju oxå berätta om raseran o se om det ändrar era tankar  ::)
Terroristen är Vithätta-Hollänsk dvärg-Lohman, Ebba är (ska vara) orpington! De andra stod det abara att det vara bramakorsningar!!  ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #9 skrivet: 17 jul-12 kl 09:52 »
Ja, om Ebba är orpington så är hon nog en han. :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

511 gäster, 3 användare (1 dolda)
beekeepern, Bender

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser