Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gässling som inte vill/kan stå?  (läst 2091 gånger)

Vägs ände

• Tomtar finns
    • Uppland
Gässling som inte vill/kan stå?
« skrivet: 14 jun-12 kl 21:37 »
Så har det börjat kläckas små gåsbebisar här. Den första som kläcktes ville inte ställa sig upp och jag antog att den kanske behövde lite tid på sig :-\ Nu har det gått ett dygn och den verkar inte få nån styrsel på benen än, finns det nått jag kan göra eller är det bara att ta bort den :'(
ALLA sätt att hjälpa den lilla mottages tacksamt!!
Anatidaephobia-the fictional fear that somewhere, somehow, a duck is watching you

Bulan

• Västergötland
SV: Gässling som inte vill/kan stå?
« Svar #1 skrivet: 14 jun-12 kl 22:37 »
Jag är nog inte alls rätt person att hjälpa dig eftersom jag själv är totalt nybörjare på gäss  :-\  Men en av mina gässlingar hade dålig styrsel på benen i ungefär 2-3 dygn. Satte sig ner på rumpan hela tiden och vinglade runt. Men han/hon rättade till sig efter ett par dar och är nu hur pigg som helst. Så de kanske kan va så i början?  ???
Bulan

Vägs ände

• Tomtar finns
    • Uppland
« Svar #2 skrivet: 14 jun-12 kl 22:55 »
åh hoppas hoppas  :-\
Anatidaephobia-the fictional fear that somewhere, somehow, a duck is watching you

hildab

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 26 jun-12 kl 06:24 »
hur har det gått? Jag håller tummarna för dig!

Vägs ände

• Tomtar finns
    • Uppland
« Svar #4 skrivet: 05 jul-12 kl 06:48 »
Halloj!
Visst var du helt rätt person Bulan!!  ;D Gåsungen kartade på sig och efter några dagar började den gå. Nu har vi två stycken stora rackare som försöker sätta skräck i kattrackan. Hade du inte svarat hade jag nog tvingat gubben att ta bort den för att den såg klen ut..

Så tack igen och önskar er en glad sommar!

Dela detta:

* Inloggade just nu

555 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser