Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Naturligt ogräsmedel?  (läst 26119 gånger)

Vilderness

• Norrbotten
SV: Naturligt ogräsmedel?
« Svar #20 skrivet: 24 jun-12 kl 15:59 »
Ja om man själv har så pass mycket får eller har tillgång till gratis ull är det förstås en helt annan sak - jag förutsatte dock att så inte är fallet hos de flesta.

Jag har själv samma problem med vår grusgång nämligen, inga får och ingen ull att tillgå någonstans ifrån. Till min gång skulle det krävas 45 kubikmeter ull för att slippa rensa så mycket ogräs under några år bara på själva gången. Till det kommer gårdsplanen, rundcorallen och ridbanan, och så gångarna i trädgårdland, örtagård och andra ställen... jag ser lastbilslass fulla med ull framför mig till det.
American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

anders50

• Gäst
SV: Naturligt ogräsmedel?
« Svar #21 skrivet: 24 jun-12 kl 19:13 »
Som jag skrev längre upp i tråden så köpte jag en dunk ogräsättika (XT) på Granngården, men istället för att strila ut 3 dl/m2 så hällde jag i ogrässprutan och lade en dimridå över ogräset på en del av grusgången där det var tjockt med våtarv. Och tro det eller ej...hälften har vissnat ner! Skulle nog blött dem dem lite mer så hade nog allt vissnat.

Får göra ett nytt test när det slutat regna.

Dela detta:

* Inloggade just nu

703 gäster, 1 användare
Proct

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser