Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Biredskapshandlare!  (läst 6313 gånger)

Fundersam

• Västmanland
Biredskapshandlare!
« skrivet: 07 jun-12 kl 19:22 »
Vilka handlare har ni erfarenhet av? Vilka finns det? Vad har varit bra/ mindre bra, vid er kontakt med dessa?  :)

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
SV: Biredskapshandlare!
« Svar #1 skrivet: 07 jun-12 kl 19:26 »
Bara bra ;D

http://www.lpsbiodling.se/

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Söderberg

• Skam den som ger sej...
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 07 jun-12 kl 20:41 »
Håller med Edward, aldrig några problem och ett bra sortiment.

Fundersam

• Västmanland
« Svar #3 skrivet: 08 jun-12 kl 04:32 »
Ja där ser man. Blir nog till att prova dem framöver.  :) Ser ju ut att ligga rätt i pris också.

Lilla ja

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 08 jun-12 kl 07:14 »
Hos Joel Svensson har jag aldrig fått någon vidare service. Var gång jag ringer verkar de bli irriterade om jag ställt någon fråga, de verkar bara vilja ta emot en beställning rätt och slätt utan frågor och utan den minsta artighetsfras. Har även haft problem med att de glömt att skicka min beställning en gång så att varorna anlände flera dagar sent. I detta fall ringde jag och sade att jag bara ville betala halva fraktkostnaden och det var en rejäl kamp för att få igenom detta. Dålig service rak igenom. Handlar alltid på LP nu, där har jag alltid fått bra hjälp och service!

olof

• Skåne
    • Min blogg med sökord biodling
« Svar #5 skrivet: 08 jun-12 kl 07:44 »
Jag tycker man ska handla av alla så att de kan fortsätta finnas och konkurrera med varandra. Det mår både de och vi bra av. Och jag lever som jag lär på detta område.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 08 jun-12 kl 08:16 »
Det finns en del små återförsäljare som har en liten verksamhet i garaget eller något uthus. Råkar man ha en sådan i närheten kan det ju vara strategiskt att handla lokalt.

Hans Hultén

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 08 jun-12 kl 08:38 »
Det finns en del små återförsäljare som har en liten verksamhet i garaget eller något uthus. Råkar man ha en sådan i närheten kan det ju vara strategiskt att handla lokalt.
Ja, men ofta till lite högre priser enligt min erfarenhet.

larsanderss

• Fin figur som jag måste hägna mina ankor från
    • Östergötland
« Svar #8 skrivet: 08 jun-12 kl 08:57 »
Biredskapsfabriken i Töreboda har levererat en hoper med småsaker efterhand som jag behövt dem, snabbt och galant med posten och är det något de inte haft hemma så har de ringt o frågat om det går bra med nån annan variant av samma sak. Priserna vet jag inget om men servicen har varit strålande.

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
« Svar #9 skrivet: 08 jun-12 kl 09:52 »

Dom ska vi inte glömma!

En av de saker man absolut ska köpa från de lokala leverantörer är glas i mängder mindre än hel pall. Frakten att skicka glas med posten/spedition blir ofta lika hög som själva ordern vid inköp av mindre mängder.
Sen är det altid trevligt att se på sakerna och surra lite + köpa lite av varje som man inte visste man behövde.+ lösa akuta brist problem, få råd och service. Min lokala har även egna bra skydds hanskar mm, http://jarbobiodlarservice.my123eshop.com/

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

besk

• Omplacerad Sudetskåning.
    • Skåne
« Svar #10 skrivet: 08 jun-12 kl 10:52 »
Tycker bra om LP's. Priserna är klart bäst men det ligger för min del en bra bit bort så måste skicka sakerna. Det ser dock ut att ändras när de ska ta över i Varberg. Har gjort en stor beställning därifrån som var lite okonventionell, den beställningen blev lite hängandes i luften men det löste sig direkt vid påtalande.

Joel Svensson tycker jag är trevlig. Handlat direkt över disk om jag behöver lite smågrejor. Dock dyr i jämförelse med LP och har dåligt utbud på material i langstroth-bredd.

Sen finns det någon återförsäljare till Joel i Svedala. Fullständiga galenpannor. En hoper skogstokiga homeopater och fönsterrenoverare som vägrar inse att kunden har rätt. Bedrev någon slags övertalningskampanj för att jag skulle byta från dadant och 3/4 langstroth till lågnormal. De försökte tuta i mig att det bara fanns fyra biodlare i hela Skåne, Blekinge och Halland som använde sådana format. Ville jag ha ett sådant kärl så nä, du ska ha det här istället. Måttet blev rågat när föreståndaren började peta och klämma på min ettårige sons eksem och förklarade att det kunde han minsann lösa genom att massera speciella punkter på hans fötter. Kvackare.

Nybörjare biodling

• Skåne
« Svar #11 skrivet: 08 jun-12 kl 19:36 »
Jag brukar handla hos Joel Svenssons, har fått bra service där och tycker om att slippa beställa saker, i LP:s priser får man som skåning räkna in en del frakt.

De två gubbarna i Svedala har jag också varit hos, biodlingsvärdens Roy Och Roger. ;D. Går dock att handla där med även om den ena är lite suspekt.

Roy och Roger-Macken

eremit

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 08 jun-12 kl 22:20 »
Töreboda kan inte rekommenderas.

larsanderss

• Östergötland
« Svar #13 skrivet: 08 jun-12 kl 22:29 »
Det vore spännande att veta varför du punkt slut inte kan rekommendera dem.......... Mig har de servat strålande, det är allt jag vet. Det kan ju faktiskt höra till att motivera sig lite på ett ställe som detta......

eremit

• Gäst
« Svar #14 skrivet: 08 jun-12 kl 23:19 »
jag fick ingen service öht

Linda_W

• Västergötland
« Svar #15 skrivet: 09 jun-12 kl 00:05 »
Jag gillar Joel Svenssons i Skälderhus, kanske mest för att jag gillar deras kupor. Butiken är stor och fin och de har alltid hjälpt mig bra. Jag bor över 20 mil därifrån och brukar skicka olika bud för att hämta mina saker, det har alltid funkat alltid utmärkt.

Persson

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 09 jun-12 kl 11:01 »
Ska man köpa helpallar av 3/4 langstroth. Då finns det bara LP´s att handla av.
Senast jag köpte skilde det 55kr i pris per låda.
Mellan LP´s och den näst billigaste.
På 1000st plastramar skilde priset 2,20/st till LP´s fördel.
Så jag handlar mina biredskap där.

larsanderss

• Östergötland
« Svar #17 skrivet: 09 jun-12 kl 12:43 »
jag fick ingen service öht

Ok, tackar för kompletteringen.........

tomarc

• Uppland
    • Bibloggen
« Svar #18 skrivet: 09 jun-12 kl 19:17 »
http://www.sigtunahonung.se/ är bra och trevliga. Väldigt hjäpsam om man är nybörjare som jag
/Thomas
Min blogg om att komma igång med biodling: http://bibloggen.blogspot.com/

Sten-Åke Lindell

• Gäst
« Svar #19 skrivet: 10 jun-12 kl 06:07 »
Är man mån om sin ekonomi och vill ha material som är värt något handlar man på LP's Biodling i Säffle, flera inlägg här är tyvärr oseriös reklam.

Dela detta:

* Inloggade just nu

435 gäster, 5 användare
simon.arvestrand, LimJans, Be, RickardR, Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser