Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Letar billig och liten elpump från dunk till rör med spridare för glyfosfat  (läst 5207 gånger)

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
http://www.clasohlson.com/se/Kompressor-12-V/Pr408095000
Är en modell sedan finns det andra med större luftflöden.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Xoot

• Gäst
Mja du ska ha tack för tipset men om den kostar 300kronor så kan jag ju lika gärna köpa en eldriven vattenpump.
Sådana finns för likvärdiga summor.

Det kanske är jag som blivit snål men för det minimala användandet så känns det dyrt.

Existens?

• Gäst
Ja, det riskerar ju att bli lite sådär med trycket om överströmningsventilen inte finns.
Men man kanske kunde använda ännu en slang med spridare för trädgård, påkrängd slang och åter till tanken?
Då kan man själv sjystera den dessutom men också stänga av den helt. Det känns rätt bra, eller är det bara jag?

Det är så trist att kameran gick i marken men ska försöka lösa det och ta några bilder i dagarna.

Ja men detta röret låter intressant. Hur långt är det och hur många spridare är det på längden?
Kan vara intresserad, bor i Båstad. Slänger gärna över lite pengar via nätet om jag kan ha användning för det. :)

Här ett par kort..  Röret är ca 60-70 cm och spridarna sitter med 50 cm mellan, så då blir spridningen en meter ( dom sprider 25 cm åt vart håll ) Men det kräver ju att man har röret på en viss höjd för att det ska gå ihop i botten, om du fattar..?  Vill man ha det lägre får man sätta fler spridare, men jag kan skicka med några fler, dom kläms bara runt röret.. ja man får ju borra ett hål då förstås :). Har även längre rör.
Finns även en tryckregulator om du vill ha, men jag vet inte om den funkar. Kostar porto, inget annat.

Xoot

• Gäst
Det ser ut som att du håller på att slakta en gammal hardi på 600liter lite vilt gissat.

Är ju inte så mycket att tänka på för min del, min egna modell är ju inte ens färdig så jag kanske kan slå ihop grejerna.
Jag nappar så ser vi hur det blir när allt blivit klart, skickar vidare ett PM till dig. Tack så mycket. :D

sɹǝpuɐ

• Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
Normalt skulle jag gärna se att det hela lyckas för dig. Det brukar vara det vanliga i trådarna här på forumet, när någon fått hjälp. Man blir glad av att forumet har varit till nytta. Men i detta fallet hoppas jag personligen att du misslyckas med att få igång sprutan. Jag tycker att det vore mycket, mycket trevligare om du tvingas använda andra metoder än glyfosfat, även om det skulle vara lagligt att använda.

Jag tror och hoppas att de flesta här förstår varför jag tycker så här. Jag misstänker att en hel del här odlar själva bland annat just för att glyfosfat används vid kommersiell odling.

Lite märklig situation...

Så hoppas att det inte passar, och lycka inte till med att fixa sprutan.  :-\

lallas

• En spade. Enkel men ack så kraftfull...
    • Blekinge
    • Stenhuggning

Det är dom eviga genvägarna. Vi kan inte låta bli dom när dom finns där. Oavsett priset. Tar dom också ibland, om än inte på just detta området.
Om du inte försöker så kommer du inte heller att misslyckas...

Dela detta:

* Inloggade just nu

565 gäster, 2 användare
Hans Hultén, Robertthek

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser