Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan detta fungera som reden?  (läst 2049 gånger)

CarroE

• Uppland
Kan detta fungera som reden?
« skrivet: 19 maj-12 kl 20:23 »
Hej,

Förhoppningsvis blir vi snart med höns, vi har tänkt skaffa 4-5 dvärgkochin + 1 tupp.
Mannen har byggt om en bod vi har på tomten till hönshus. Nu återstår inredningen.

Jag hittade detta hörnskåp här hemma och funderade på om man skulle kunna ha det som rede, eller om facken blir för små? Tänkte isåfall måla den i en tålig färg och sätta upp kanter på hyllplanen.

Djupet är 28cm. Bredden på hyllplanen är 50cm. Mellan hyllplanen är det ca 19-22cm.

Jag är helt ny på detta med höns, men det är alltså dvärgkochin som ska ha det som rede. Tror ni att det blir för litet?

knatt

• Finland
SV: Kan detta fungera som reden?
« Svar #1 skrivet: 19 maj-12 kl 20:40 »
du menar på längden, åt fel håll..då kanske det räcker?

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #2 skrivet: 19 maj-12 kl 20:47 »
Det går nog in sisådär 3 -5 dv Kochin på varje våning  ;) Med andra ord räcker det fint  ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

lena70

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 19 maj-12 kl 21:11 »
Vad som hellst, går att använda som reden..Vad du hittar..Gamla korgar, transportburar(utan dörr), lådor..Du kan ju snickra små hus till dom-höns gillar att krypa in , och gärna där det är trångt, ljust och där de kan överblicka sina kamrater..(gärna ifrån lite höjd)Bara fantasin kan sätta stopp..Men i slutändan är det hönorna som bestämmer vilket rede de vill värpa i, och en höna vet alltid bäst! ;D

CarroE

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 19 maj-12 kl 21:21 »
du menar på längden, åt fel håll..då kanske det räcker?

Nej, jag menade åt rätt håll, att det blir tre våningar - men att lägga den den "åt fel håll" var ju smart!!

CarroE

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 19 maj-12 kl 21:22 »

Tack för era svar!! Jag provar - gillar dem det inte får ja fixa nåt annat!

Dela detta:

* Inloggade just nu

761 gäster, 1 användare
Tobias Eriksson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser