Sitter här och undrar om jag lägga bud eller inte. Det som får mig att tveka är:
- Saknas papper på att badrumet är proffesionellt utfört.
- 2 hårtunna prickor i kaklet på golvet, den ena gangska lång.
- Dushområdet och därmed golvbrunnen ligger på ett extra lager med kakelplattor, alltså lite högre än resten av golvet. Det extra lagret verkar vara lagt en stund efter själva huvudrenoveringen.
- Sån där vägghängd toa med vattenbehållaren inbyggd i en låda, gör det svårt att upptäcka och åtgärda evt. lekasj och andra problem.
I övrigt verkar det se fint och frächt ut, och svaret var ok när dom mätte fukt (hur dom nu gjorde det)
Det jag undrar är:
Ifall toan eller tvättmaskinen börjar läcka, kommer vattnet att rinna ner i golvbrunnen eller ut i vardagsrummet då?
Hur stora vattenskador kan det bli när badet ligger i bottenvåningen, på betonggrund och med väggar av lecablock?
Kan leca och betong ta skada av vatten?
Vad kan dölja sig under det extra lagret med kakelplattor i dushen, varför har man valt att lägga dit det?
Alla ni kunniga därute, vad tänker ni om detta, och hur hade ni gjort? Hade ni bjudit, och i så fall, hade ni justerat ner summan pga. badet?
Det är inte så gott om centralt beliggna ettor med stor tomt (=odla grönsaker, JIPPIII!) så jag känner mig lite på...