Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hål i avgasröret, plugg?  (läst 2449 gånger)

andtol

• Gäst
hål i avgasröret, plugg?
« skrivet: 13 maj-12 kl 21:02 »
http://lockerz.com/s/208763287

Är det en plugg som saknas, eller varför är det ett så fint runt hål i avgasröret? Volvo 740 -87, strax innan första ljuddämparen (eller är det katten?).

Hur ska jag laga det?

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: hål i avgasröret, plugg?
« Svar #1 skrivet: 13 maj-12 kl 22:59 »
Finns det några spår av gängor i hålet?

Lambdasonden sitter väl på grenröret på en sån där 740 (om motorn är B230F).
Men det skulle kunna vara ett mätuttag avsett för att kunna koppla in en avgasanalysator och mäta CO-halten före katalysatorn, det fanns på många 80-talsbilar med kat.

Broberg

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 13 maj-12 kl 23:21 »
Finns det några spår av gängor i hålet?

Lambdasonden sitter väl på grenröret på en sån där 740 (om motorn är B230F).
Men det skulle kunna vara ett mätuttag avsett för att kunna koppla in en avgasanalysator och mäta CO-halten före katalysatorn, det fanns på många 80-talsbilar med kat.

Men är det inte något sånt hål på 740:arna som det bara brukar sitta någon plugg i? Har något minne av den synen..

Misse

• nr 9424
« Svar #3 skrivet: 13 maj-12 kl 23:44 »
Jag hade för några år sen en 945 som efter ett tag plötsligt såg ut så. Var väl förmodligen nån skruvad plugg där tidigare, ibland kan lamdasonerna sitta på lite olika ställen.
Jag dök bara under med miggen och fyllde igen hålet..
han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

Tännlappen

• -
« Svar #4 skrivet: 14 maj-12 kl 00:30 »
Avsågad skalle på en vagnsbult och en klämma runt om kan fixa till det har jag läst.

Dela detta:

* Inloggade just nu

480 gäster, 1 användare
Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser