Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höns och hästar  (läst 1378 gånger)

RM

• Västmanland
Höns och hästar
« skrivet: 13 maj-12 kl 17:57 »
Hur är det igentligen det där med att dom inte ska bo ihop?
Är det en skröna eller vad?

Ngn som har dessa i samma stall?

Hippievagnen

• Västergötland
SV: Höns och hästar
« Svar #1 skrivet: 13 maj-12 kl 18:04 »
Undrar detsamma!

Några teorier :

-Det blir mycket "hönsdamm" av höns som yr omkring när de flaxar, damm från torkat hönsskit, spån och annat damm, som inte är bra i hästmiljö, det blir torrt för lungorna. Dessutom sprids bakterier lättare runt av allt flaxande?

Parasiter? Vet inte om hönsens löss går på hästar, kanske?

svartorkidee

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 13 maj-12 kl 18:11 »
Ja dammet är väl egentligen det som är värst, sen vet jag inte om det kanske finns något i hönsens avföring som inte är så bra, men dom ska INTE stå ihop

Hippievagnen

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 13 maj-12 kl 18:12 »
Däremot "sägs det" att ett par getter i stallet gör hästarna friska!  ;D

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #4 skrivet: 13 maj-12 kl 18:12 »
Hästar är extremt känsliga för röda hönskvalster. Det är ett skäl till att det är olämpligt att ha hästar och höns ihop.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

688 gäster, 1 användare
Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser