Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  dödade ungar  (läst 1523 gånger)

Harriet S

dödade ungar
« skrivet: 26 apr-12 kl 07:18 »
Fick 2 ungar dödade idag. De kom fram ur boet första gången idag och har gått in till en annan hona, jag har burarna/boxarna i rader på golvet och de har tagit sej igenom maskorna.
Otroligt trist och ledsamt så klart, men är detta kanske är ett helt normalt beteende?
Nu har de olika familjerna flyttat till rejäla våningsburar med smått nät istället, synd att jag inte gjorde det tidigare bara :'(

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
SV: dödade ungar
« Svar #1 skrivet: 26 apr-12 kl 07:34 »
Ja synd att det blev så men man får lära sig hela tiden o ofta blir det ju av sina mistag. Lycka till med resten av ungarna.
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Gille

• -
« Svar #2 skrivet: 26 apr-12 kl 10:50 »
Har ockå lärt mig den läxan den hårda vägen. Övertog burar av en uppfödare så tänkte inte på det.
Kaninuppfödare och pelargontant.

Stockros

« Svar #3 skrivet: 28 apr-12 kl 10:54 »
Jag har lite dålig koll på detta. Är det så honor dödar andras ungar? Sker detta då alltså när andra ungar kommer in hennes bo? Eller av vilken anledning och när är det som hon dödar dem?

Gille

• -
« Svar #4 skrivet: 29 apr-12 kl 06:43 »
Jag har lite dålig koll på detta. Är det så honor dödar andras ungar? Sker detta då alltså när andra ungar kommer in hennes bo? Eller av vilken anledning och när är det som hon dödar dem?
Ja det är den andra mamman som dödar dem som kommer in i hennes bur. Hon ser dem säkert som ett hot.
Kaninuppfödare och pelargontant.

Dela detta:

* Inloggade just nu

489 gäster, 2 användare (1 dolda)
mulle mullvad

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser