Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Läste ett recept på Nässeljuice som ..  (läst 2894 gånger)

Lars på Solbacken

• Västergötland
Läste ett recept på Nässeljuice som ..
« skrivet: 21 apr-12 kl 12:50 »
jag tyckte var intressant att pröva och så ville jag del je det från tidningen Land.

Färsk nässeljuice

En dunderkur för vårtrötta är färsk nässelsaft, med massor av C-vitamin, järn, andra mineraler och klorofyll. Plocka späda, saftiga nässlor, blanda med lite vatten i mixer. Ta 1-2 matskedar saft 2-3 gånger per dag under några veckor.
Recept:
Örtterapeuten
Henriette Krauss

Jobbar för mångfald har Vadsbohöns, duvor,  hund "springer spaniel/wachtel" och bin, Trädgård, odling, blommor, fågelskådning, husbehov mm.
www.hovabrevduveklubb.n.nu     https://www.facebook.com/LarsiSolbacken/

Fny

• Uppland
    • Handicraft by Agis
SV: Läste ett recept på Nässeljuice som ..
« Svar #1 skrivet: 22 apr-12 kl 22:17 »
Frågan är väl bara hur det smakar... :-[

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #2 skrivet: 22 apr-12 kl 22:57 »
Man får bita ihop! Hoppas hoppas att snön tinar bort på mina nässelställen snart, jag såg några pyttiga nässelblad sticka fram idag. Snart blir det nässelsoppa igen!!
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

HippieMama

• Sum ergo sum
    • -
« Svar #3 skrivet: 02 jun-12 kl 02:08 »
Jag har i saften av en halv citron och någon liten droppe lönnsirap till ungefär en halvliterssats - och det är väldigt gott.

Det här med nässelshotsen brukar anges som kur, men jag förstår inte varför det inte skulle vara en god vana helt enkelt (om än på torkade nässlor när färska inte finns att tillgå). Någon som begriper?
Fred, Kärlek & Kaffe; den heliga treenigheten.
http://youtu.be/BXpdmKELE1k

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #4 skrivet: 06 jul-12 kl 13:11 »
*puttar *
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

704 gäster, 5 användare
roskva89, ärt, Anders Flix, Karlsdotter, Dyane68

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser