Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Arga kanintråden  (läst 6747 gånger)

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
Arga kanintråden
« skrivet: 19 apr-12 kl 00:29 »
Idag är jag arg för att det är nån med storlek 47 på fossingarna som går in i mitt kaninstall! Tror inte på grannhusets ägare, inga bilspår + att sonen som bott där är rätt kort och hans mor är ja, en kvinna, så den skostorleken är osannolik. Har även sett samma spår snokandes runt vårt hus och grannens men inte in genom deras dörr....

Vem?!! Varför?!!

*känner mig arg och kränkt*
//Lina

Händig Man

• Gäst
SV: Arga kanintråden
« Svar #1 skrivet: 19 apr-12 kl 00:32 »
sätt upp en lampa med rörelsedetektor eller en kamera med automatisk utlösare höll på skriva utlösning men det finns nog inte haha

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #2 skrivet: 19 apr-12 kl 00:36 »
Finns redan men jag är ju på jobbet 11.30-22.30 och spåren dyker upp däremellan....
//Lina

Händig Man

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 19 apr-12 kl 00:39 »
Sätt upp en videokamera som utlöses när någon går förbi, liknande de åtelkameror jaklag mfl använder då, eller be någon granna hålla koll, vart i norr bor du? kan ju vara de där polackerna som härjar där uppe just nu, släktingar i kallix har haft besök med även i luleå och norrfjärden

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #4 skrivet: 19 apr-12 kl 00:47 »
Vilken granne :-P? Det är ingen som bor nog nära...

Jag ska köpa lås imorrn. Blir lagom kul att slagborra i mörkret men jag blir grymt nojig av sånt här.

Tur att själva ninerna är hos kaninvakten fortfarande, vart förkyld efter min resa söderut och har inte hämtat hem dom än.
//Lina

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #5 skrivet: 19 apr-12 kl 07:46 »
jag är glad att jag har stora, skällande, raggresande, gurglande hundar. :) jag kan tänka mig att det är väldigt obehaglig när man inser att nån stryker runt ens fastighet. bärplockare tror jag ändå inte riktigt på, det är väl fortfarande knädjupt med snö hos er däruppe? varför skulle de anlända så tidigt? och har thailändare storlek 47 på fötterna? åtelkamera lät ju som ett bra förslag, det får du ju sätta upp på din tomt.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

sisel

• Småland
« Svar #6 skrivet: 19 apr-12 kl 08:22 »
Usch, vad obehagligt! Jag skulle också vara toknojig.
(Men varför det skulle vara just polacker eller thailändare begriper jag inte...?)

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #7 skrivet: 19 apr-12 kl 08:25 »
ja, bärplockare brukar inte vara svenskar. det var bara för att det föll ordet bärplockare. men det kan naturligtvis vara en grek också som springer där hos skiesabove  o:)  ;)  ;D
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #8 skrivet: 19 apr-12 kl 10:13 »
Höhöhö det är ju knädjupt med snö....

Nä misstänkte nr 1 är "konstiga grannen" från längre upp på vägen. Vad han vill vete fan men in i stallet kommer han inte efter idag.
//Lina

Mallis

• Västergötland
« Svar #9 skrivet: 19 apr-12 kl 10:49 »
Fy vad obehagligt! hoppas du får fatt i karsloken innan ninerna flyttar hem igen.

La Ladin

• Västergötland
« Svar #10 skrivet: 19 apr-12 kl 18:58 »

Hahaha... Det här med att thailändare och polacker var det roligaste jag läst på länge. :D Tack för skrattet.

Mindre roligt är det naturligtvis för skiesabove. Hoppas att det inte fortsätter.

trassla

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 19 apr-12 kl 19:02 »
Har själv haft påhälsning, dörren till ladan där mina getter bor har stått uppen. Nu har jag börjat ha ljuset tänt på natten, för de kommer ju inte om ljuset är tänt. Vi har haft lite problem med folk som åker runt och tittar om husen är tomma, de är ute efter kontanter. Skall nu skaffa hänglås både till getter, hästar och kaniner. Så en kan inte bli annat än förbannad. Tänk om det fanns ett stängsel med ström i, och när någon skulle ta sig in, så fastnade de i nätet och de kan inte komma loss, utan ägaren måste själv ta loss dem. Det tycker jag hade varit en bra lösning o:)

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #12 skrivet: 19 apr-12 kl 21:26 »
Hehe bygg en fälla...
//Lina

Gösta

« Svar #13 skrivet: 19 apr-12 kl 22:03 »
En rörelsedeckare kopplat till ett kompressorhorn får vilken "besökare" som helst att behöva byta kallingar ;D
har testat detta och höll på att skrämma livet ur anticimex när de kom på besök.
Gösta

hajens

• Skåne
« Svar #14 skrivet: 19 apr-12 kl 22:14 »
intressant men kanske mest sorgligt att människans grundinställningen till oväntat besök faller tillbaka på ont uppsåt.
Svensk gul anka, hedemorahöns och kopparmaran
http://billinge22.hemsida24.se/

Händig Man

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 19 apr-12 kl 22:20 »
jag är glad att jag har stora, skällande, raggresande, gurglande hundar. :) jag kan tänka mig att det är väldigt obehaglig när man inser att nån stryker runt ens fastighet. bärplockare tror jag ändå inte riktigt på, det är väl fortfarande knädjupt med snö hos er däruppe? varför skulle de anlända så tidigt? och har thailändare storlek 47 på fötterna? åtelkamera lät ju som ett bra förslag, det får du ju sätta upp på din tomt.

Nej kanske inte thailändare men polacker e kända för att ha stora fötter...

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #16 skrivet: 19 apr-12 kl 23:17 »
intressant men kanske mest sorgligt att människans grundinställningen till oväntat besök faller tillbaka på ont uppsåt.
Kan man få nått exempel på gott uppsåt med att smyga omkring i andras gårdar?
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #17 skrivet: 19 apr-12 kl 23:20 »

Varit med om det förr. Även gulliga småbarn med "gott uppsåt" kan ställa till med katastrof i kaningården.

När jag nu bor som jag gör är det obehagligaste att det är inte ett ställe man trillar in till, och man kan ju knacka på om man vill nåt....
//Lina

hajens

• Skåne
« Svar #18 skrivet: 20 apr-12 kl 02:43 »
Kan man få nått exempel på gott uppsåt med att smyga omkring i andras gårdar?

om vederbörande inte var hemma, hur kan man då veta att nån "smyger omkring".
De kanske vill fråga om vägen, be om hjälp med något, vad som helst.

Men att människan utgår från att det är någon som vill illa såfort de inte VET vem eller varför någon dyker upp är väldigt signifikativt för oss människor. Mindre sånt så hade vi förmodligen haft en mer tolerant värld. Vi räds det vi inte känner till.
Svensk gul anka, hedemorahöns och kopparmaran
http://billinge22.hemsida24.se/

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #19 skrivet: 20 apr-12 kl 08:44 »
om nån går in på min tomt kan det vara nån som vill fråga efter vägen, för jag bor efter en allmän väg. om nån åker ut till skogen, gärna efter en enskild väg där det inte finns något annat och där vägen inte leder någonstans, då vill man förmodligen inte fråga efter vägen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

654 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser