Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vattenglas  (läst 4377 gånger)

Mia

• Skåne
Vattenglas
« skrivet: 18 apr-12 kl 15:11 »
Hej
Jag tänkte försegla mitt betongtak med vattenglas före målning. Var kan jag köpa vattenglas till ett vettigt pris, i Skåne? Någon som vet?
//Mia

Skytten

• Skåne
SV: Vattenglas
« Svar #1 skrivet: 18 apr-12 kl 15:29 »
Hur mycket behöver du? Jag har nog en 20 liter.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Mia

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 19 apr-12 kl 07:32 »
Hur mycket behöver du? Jag har nog en 20 liter.

Jag vet inte riktigt. Det är ca 150 m2 tak. De blandningar som finns färdigt att köpa i färgaffären räcker till mellan 3 och 7 m2. Jag läste någonstans att hemmablandning blandas till en 20%-ig lösning. I så fall ska 1 liter räcka till 25 m2, dvs 6 liter för 150 m2. Kan detta stämma eller är jag helt fel på det?
//Mia

Skytten

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 19 apr-12 kl 07:46 »
Mitt eternittak är mer än 150 kvm.  Jag har koncentrerad vattenglas, som ska spädas till 10%. Spär du till 20% blir det nog alltför tätt (Ska vara vattentätt, men inte helt ångtätt. I målarhandeln finns det utspädda lösningar, till högt pris.
Hur mycket som går åt beror på, på alla målarburkar räknas minsta möjliga. Underlag kan suga till sig mer eller mindre.

Köper du en förpackning från t.ex. Swedhandling i Norrköping, får du 25 liter, vilket blir mycket utspätt för kanske 500:-, jag köpte för några år sen sist.

Jag har ca 18 liter hemma, som 10% ger 180 liter, och det räcker till en större yta än din.

Mia

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 19 apr-12 kl 08:17 »
Jag har ca 18 liter hemma, som 10% ger 180 liter, och det räcker till en större yta än din.

Det finns tydligen en firma i Malmö som säljer vattenglas på 5 liters dunk. De är återförsäljare för Swedhandling.

Om jag räknar med 2 m2 per liter 10%-ig lösning så bli det drygt 8 liter till mina 150 m2? Då borde dina 18 liter räcka med råge :) Var i Skåne finns du och hur mycket vill du ha betalt?
//Mia

Skytten

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 19 apr-12 kl 08:19 »
Jag bor utanför Eslöv, och du får det för 200.

Mia

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 19 apr-12 kl 08:26 »
Jag bor utanför Eslöv, och du får det för 200.

Lysande  :) Taget.
Skicka mig ett mail så bestämmer vi tid och plats.
//Mia

Dela detta:

* Inloggade just nu

653 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser