Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När brunstar tackan igen efter lammning?  (läst 1059 gånger)

mulleberga

• Skåne
När brunstar tackan igen efter lammning?
« skrivet: 10 apr-12 kl 20:03 »
Har tackor och en bagge som är en blandning av finull o Oxford down, baggen går ihop med tackorna o lammen. Nu till min fråga, när brunstar tackorna efter lammning? Har baggförkläde till baggen, så det gäller att få det på honom innan tackorna brunstar.........vill inte betäcka förrän november. Har använt baggförklädet på honom tidigare och det fungerade, vill gärna ha honom tillsammans med tackorna och lammen. Kanske detta är svårt att ge ett svar på?
Bor på Liljegården med islandshästar, shettlandsponnys, får, höns, hundar och katter

hustran

SV: När brunstar tackan igen efter lammning?
« Svar #1 skrivet: 10 apr-12 kl 20:09 »
Jag har faktiskt ingen aning.....för i vår enfald har vi alltid haft baggen med  efter lamningen men nu har jag fått höra att tackan brunstar ganska snart efter. Vi hade aldrig en "tjuvbetäckning" på 30 år!!!! Kanske det har att göra med vilken ras du har. vi hade då finull.

mulleberga

• Skåne
SV: När brunstar tackan igen efter lammning?
« Svar #2 skrivet: 10 apr-12 kl 20:14 »
 ??? Är det någon som har erfarenhet av baggförkläde? d.v.s. om det har fungerat positivt. Jag har bara använt det på baggen i en och en halv månad.....det fungerade bra då.
Bor på Liljegården med islandshästar, shettlandsponnys, får, höns, hundar och katter

Dela detta:

* Inloggade just nu

477 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser