Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  FÅRSPILLNING??  (läst 1801 gånger)

mulleberga

• Skåne
FÅRSPILLNING??
« skrivet: 09 apr-12 kl 19:36 »
 ??? Fick en förfrågan idag om fårspillning kan användas som gödning i grönsakslandet?......jag kunde ej svara på detta, finns det någon som kan hjälpa mig med ett svar?  :) :D
Bor på Liljegården med islandshästar, shettlandsponnys, får, höns, hundar och katter

pettson

• Månskensbonde som gärna vill ha mer tid hemma
    • Skåne
    • www.bodilsbod.se
SV: FÅRSPILLNING??
« Svar #1 skrivet: 09 apr-12 kl 19:54 »
Det går alldeles utmärkt! Vi har folk som hämtar fårgödsel från oss till sina trädgårdsland. Resten kör vi ut på betet efter installning på hösten.
Bor i en glänta i skogen med fru, barn, gotlandsfår, leicesterfår, gökfärgade maranhöns, isbar, blommehöns, pärlhöns & katter.
Meningen med livet är inte vad Du gör för Dig själv. Meningen med livet är vad Du gör för andra!

daniel70

• Gotland
SV: FÅRSPILLNING??
« Svar #2 skrivet: 09 apr-12 kl 21:07 »
Jag skapar mina nya potatisland med lammgödslet.
Upphöjda bäddar, fyll fullt med gödsel, på med gräsklipp och vattna sedan några gånger under sommare. Året efter dunderbra jord!

Dela detta:

* Inloggade just nu

429 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser