Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Handikappat lamm?  (läst 6584 gånger)

Maddie

• Uppland
SV: Handikappat lamm?
« Svar #20 skrivet: 20 apr-12 kl 10:02 »
Syrebrist är sånt som händer någon gång ibland och då brukar det bara sluta på ett sätt , men man vill ju alltid försöka och hoppas på att det vänder  :-\

Ha det bra med övriga lammen  :)

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #21 skrivet: 20 apr-12 kl 10:48 »
B att han fick somna in trygg
och inte blev söndersliten levande av hunddjur eller el-på-föst i ett storslakteri eller ...   >:D :'(

???
6 § Elektrisk pådrivare får bara användas i undantagsfall, och då endast i fråga om grisar och vuxna nötkreatur.
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #22 skrivet: 20 apr-12 kl 15:00 »
Får användas?  Och hur är det i verkligheten, när ingen ser på?   :'(
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #23 skrivet: 20 apr-12 kl 16:46 »
Dom har besiktningsveterinären där hela tiden som ser på... !!
« Senast ändrad: 30 maj-12 kl 11:22 av Grimla »
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Flemming

• Skåne
« Svar #24 skrivet: 20 apr-12 kl 22:07 »
Daniel70: Beklagar det inträffade,den hade kanske kunnat leva kvar men det hade krävts enorma resurser för att ta hand om den 24-timmar per dag.
Vi får väl hoppas att den har det bra i sin nya värld...

Tack för uppdateringen.
Gör mig glad - Skjut alla djurplågare
Skänker pengar till Djurrättsalliansen,WSPA - World Society for the Protection of Animals ,Världsnaturfonden - WWF,Djurens Rätt och Djurskyddet Sverige.

daniel70

• Gotland
« Svar #25 skrivet: 20 apr-12 kl 22:24 »

Låter nästan som om han var blind.

Vet du vad Trollmor, det är nog ingen dålig gissning. Upplevde den som "ofokuserad"..

daniel70

• Gotland
« Svar #26 skrivet: 20 apr-12 kl 22:34 »
Syrebrist är sånt som händer någon gång ibland och då brukar det bara sluta på ett sätt , men man vill ju alltid försöka och hoppas på att det vänder  :-\

Ha det bra med övriga lammen  :)

Tack Maddie, full rulle här nu :) Efter fyra år med lamm har jag lärt mig att skit händer. Mitt ansvar är att inget djur lider.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #27 skrivet: 21 apr-12 kl 06:35 »
Ja, och vi tröstar oss med dem som mår bra!  :D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

508 gäster, 2 användare (1 dolda)
alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser