Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  avföring  (läst 2000 gånger)

kalas

avföring
« skrivet: 04 apr-12 kl 08:22 »
Har 2 lamm som föddes igår, tisdag. Det ena har vit avföring. Är det normalt?

Maddie

• Uppland
SV: avföring
« Svar #1 skrivet: 04 apr-12 kl 09:07 »
Har jag aldrig sett i varje fall...  ???
Becket är mörkt brunt, efter någon dag när mjölken  gått igenom kan det bli riktigt senaps gul

kalas

« Svar #2 skrivet: 04 apr-12 kl 13:25 »
Det lilla lammet han är pigg och mår bra. Han har diat flera gånger. Hoppas någon kan ge svar på varför avföringen är så ljus.

zeina66

• Värmland
« Svar #3 skrivet: 04 apr-12 kl 19:47 »
Hej. Har sett det nån gång men verkar inte ha haft nån betydelse - det har blivit senapsgult och så småningom normalfärgat. Om han mår bra och är pigg behöver det ju inte vara något negativt
Allting går - förutom bebisar och tennsoldater

kalas

« Svar #4 skrivet: 04 apr-12 kl 20:10 »
Tack för era svar. Lammet mår alldeles utmärkt och nu har avföringen blivit senapsgul.

Dela detta:

* Inloggade just nu

690 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser