Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Brahma - vilka färger blir det  (läst 3427 gånger)

Nina K

• Skåne
Brahma - vilka färger blir det
« skrivet: 01 apr-12 kl 21:11 »
Blir helt snurrig när jag kolla på färgchema. Har en Silver svartbandad tupp till hönor av silver svartbandad, guld svartbandad, spättad.

Silver svartbandad x silver svartbandad=
Silver svartbandad x guld svartbandad=
Silver svartbandad x Spättad=

ORCA

• Västergötland
SV: Brahma - vilka färger blir det
« Svar #1 skrivet: 02 apr-12 kl 16:52 »
Silver svartbandad x silver svartbandad=Silversvartbandad
Silver svartbandad x guld svartbandad=blandfärg, tupparna ser i stort ut som silversvartbandade men får orange rygg hönorna vet i 17
Silver svartbandad x Spättad=Beror på vad för spättad den är, silversvartbandad x guldblåbandad får man ju fram Bso

Nina K

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 02 apr-12 kl 22:17 »
De spättade är gul(guld) och vit. Då betyder det väll att silver x silver blir färgren medan de andra inte?

ORCA

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 04 apr-12 kl 20:44 »
Troligen är det spättat på Guldblåbandad då och silversvartbandadXspättad guldblåbandad=Bso alltså Silverblåbandad med orangerygg

knatt

• Finland
« Svar #4 skrivet: 08 apr-12 kl 14:45 »
vilka alla färger kan en brahma ha? uppfödaren jag frågade hade guld och silver och påstod att det inte finns andra färger? men jag tycker precis att jag sett bilder på ljusgula och vanliga bruna?

eller är det skillnad på brahma oxh indisk brahma?

Nina K

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 08 apr-12 kl 15:02 »
Hittade denna sida på hemsida med foton på flera olika färker på Brahma. Finns många variationer på dem.
http://www.kjellstedt.se/holland07.html

knatt

• Finland
« Svar #6 skrivet: 08 apr-12 kl 22:07 »
vilka vackra färger !!!!

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #7 skrivet: 13 apr-12 kl 19:47 »
Hittade denna sida på hemsida med foton på flera olika färker på Brahma. Finns många variationer på dem.
http://www.kjellstedt.se/holland07.html

Då har jag lyckats färgbestämma min ena dv. kochinkyckling genom att den färgen fanns med bland bilderna  ;D
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Dela detta:

* Inloggade just nu

416 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser