Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  minigris bara sällskap?  (läst 1631 gånger)

praline1

• 100%bondmora med djur
    • Småland
minigris bara sällskap?
« skrivet: 01 apr-12 kl 18:12 »
Jag är lite nyfiken ni som har minigrisar har ni dom bara som sällskap eller slaktar ni och äter dom?
Bor i mitt lilla hus med hundar katter höns kaniner och gubben Pettson

Ingelavw

• hundar,katter,fåglar,en gris
    • Uppland
SV: minigris bara sällskap?
« Svar #1 skrivet: 01 apr-12 kl 18:44 »
Vi kommer inte slakta våran :-) hon är den som tar hand om våra land på hösten och våren.. så hon får göra rätt för sig... sen städar hon trädgården från ner fallna äpplen på hösten.... när hon inte går runt och bara är helt underbar :-)...och ibland solar hon magen när tillfälle ges...eller myser med vovvarna..
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #2 skrivet: 03 apr-12 kl 19:19 »
Här har du en som föder upp minigrisar som sällskapsdjur och har haft dessa goa små nassar i 21 år nu.
Jag säljer inte till slakt och äter dom inte heller. ;) (men äter fläsk ändå)
Det är jättemysiga, envisa och lättlärda djur.
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

hillbillydoll

• Småland
« Svar #3 skrivet: 09 apr-12 kl 23:14 »
Min minigris är till sällskap. Otroligt socialt djur som ger mycket glädje och kärlek

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 04 sep-12 kl 14:18 »
Jag funderar också på minigris, istället för vanlig gris. De skulle få hjälpa mig med landen och bli mammor för att försörja oss med kött. Det borde väl gå?
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

707 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser