Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höns- och smådjursbytesmarknad i Högsma 26 maj  (läst 18484 gånger)

polly

• -
SV: Höns- och smådjursbytesmarknad i Högsma 26 maj
« Svar #60 skrivet: 22 maj-12 kl 17:07 »
Satt och läste "annonsbladet", och saknade den som säljer Welsumer, kommer dom inte...?
Pengarna, anmälningsavgiften, ska dom betalas på plats?
Säkert dumma frågor, men jag är sällan på sidan här......
backstugesittare i nordostskåne, har höns, katt, tax, häst & sambo..samt möss i väggarna.

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #61 skrivet: 22 maj-12 kl 18:39 »
Har jag tappat bort någon? Vem säljer Welsumer? Annonsbladet?? Hjälp mig om någon fattas?
Pengarna betalas på plats o du är välkommen hit både med o utan djur, Polly  :)
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #62 skrivet: 22 maj-12 kl 18:47 »
Maria hälsas välkommen och listan är uppdaterad med Marias djur  ;D
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Jakobsson

« Svar #63 skrivet: 22 maj-12 kl 20:08 »
Hej. Jag skaffade en myskankedrake till min kvarvarande hona. Hon blev så glad. Nästa natt tog räven henne. Nu är draken (och jag) ledsna. Jag söker alltså en till tre damer till änklingen. Hoppas på tur.

Catalin som kommer & säljer har ursnygga myskisar! Såg ett helt gäng hon hade med till Franks & dom e superfina med roliga & fina färgteckningar. Så leta upp henne! :)

Nina- se till så dina föräldrar tar med cayugorna som dom ska sälja samt lite vaktlar. Ngn sökte ju just de raser dom har. :)

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #64 skrivet: 22 maj-12 kl 22:27 »
Tyvärr fick jag nerdatera listan då Njura inte har flera djur att sälja o Djurtös inte kommer ha djur med sig hit pga att hon inte kan vara här mer än ganska kort tid.  :'(

Kogatans

• Skåne
    • Kogatans kaningård
« Svar #65 skrivet: 23 maj-12 kl 10:33 »
Vi kommer inte sitta och sälja men är ni intresserade utav något vi har här hemma så tar vi givetvis med oss det.
Vi måste ju komma och ta en titt på vad ni andra har med er  ;)
Nyfikna e vi allt. Kanske vi får något med oss hem!

Vi har här hemma som vi kan ta med oss. Men enbart om det finns intresse. Alltså vill ha djuren bokade innan vi kör.
Orpington kycklingar
Dvärg kochin svarta. Tuppar.
Lejonkaniner hanar.
Hermeliner både honor och hanar
Dvärgvädur med rexpäls både honor och hanar.

Skicka iväg ett privat meddelande eller mail så får ni veta mer =)

Skåne-Fredde

• Skåne
« Svar #66 skrivet: 23 maj-12 kl 11:03 »
Jag med familj kommer. Kommer ha med mig kyckling Brahma svart, blå, eventuellt guld-svartkantade o blandisar.  ;D
Grand danois, Skånska blommehöns, Isbar, Maran, Kochin, Faverolles, Sussex, Brahma

Jimmie

• Blekinge
« Svar #67 skrivet: 23 maj-12 kl 21:06 »
Jag vill köpa ägg av svartkoppar maran. Ev. gärna en gåshona.

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #68 skrivet: 23 maj-12 kl 22:40 »
Vi hälsar Skåne-Fredde välkommen på lördag. Listan är uppdaterad med hans djur och även med Jimmies önskar. Jimmie hälsas också välkommen.  :D

Nina K

• Skåne
« Svar #69 skrivet: 23 maj-12 kl 23:25 »

Nina- se till så dina föräldrar tar med cayugorna som dom ska sälja samt lite vaktlar. Ngn sökte ju just de raser dom har. :)

De är inne på ska/ ska inte sälja cayuouga gruppen de har så möjligen. Ällingar som blir över efter avhämtning imorgon kommer nog med om inte blir sålda till dess. Mina föräldrar är inne på att sälja sina vuxna gäss i grupp eller par men det är en bra bit att köra, lite för långt för så stora djur. Om någon är intresserad så. Min mamma  håller hårt i vaktlarna, specielt de udda färgerna. Ska peppa henne att ta med några av de franska och jumbo. Ungdjur i så fall. Vad de kan ta med sig i så fall är Ällingar av Peking, blandis, Cayuga, svensk gulanka. Vaktlar fransk, Jumbo. 

mohsart

• Blekinge
« Svar #70 skrivet: 23 maj-12 kl 23:29 »
Är det skånegäss med genbank så kan jag ta ett par :-)
I övrigt söker jag blommehöns och blekingeankor, även de med genbank.

/Mats
Riggargesäll, arbetar även med båtbygge och -renoveringar, repslagning och segelsömnad, samt fin- och fulsnickeri.

Have Autism, Will Travel

Nina K

• Skåne
« Svar #71 skrivet: 23 maj-12 kl 23:45 »
Inte genbank på gässen. De flesta är skåningar.

FM

• Skåne
« Svar #72 skrivet: 24 maj-12 kl 00:23 »
De är inne på ska/ ska inte sälja cayuouga gruppen de har så möjligen. Ällingar som blir över efter avhämtning imorgon kommer nog med om inte blir sålda till dess. Mina föräldrar är inne på att sälja sina vuxna gäss i grupp eller par men det är en bra bit att köra, lite för långt för så stora djur. Om någon är intresserad så. Min mamma  håller hårt i vaktlarna, specielt de udda färgerna. Ska peppa henne att ta med några av de franska och jumbo. Ungdjur i så fall. Vad de kan ta med sig i så fall är Ällingar av Peking, blandis, Cayuga, svensk gulanka. Vaktlar fransk, Jumbo. 

Hej!

Cayuga ällingarna vad är pris o kön på dessa? Hur är äggfärgen?

MVH/Frida
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

FluffyTina

• Skåne
« Svar #73 skrivet: 24 maj-12 kl 10:18 »
Låter väldigt skojigt med marknad.
Newbies vad gäller höns men väldigt intresserade.
Vi har precis skaffat två söta brahma hönor, 6 veckor.
Vi bor i stadsplanerat område så någon jättegård är det inte.
Det vi är intresserade av är könsbestämda kycklingar runt 6 veckor. Gärna orpington, Plymouth rock, isbar.
Gärna raser som inte flyger så bra, tunga raser.
Är det någon som har detta med på marknaden så hör av er.  ;D

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #74 skrivet: 24 maj-12 kl 18:38 »
Nu är Listan uppdaterad med Patriks höns och kaniner. Många spännande raser där!
 och önskelistan är även den uppdaterad med FluffyTinas önskar :)

Nina K

• Skåne
« Svar #75 skrivet: 24 maj-12 kl 19:46 »

Hej!

Cayuga ällingarna vad är pris o kön på dessa? Hur är äggfärgen?

MVH/Frida

Ällingarna är runt dag/vecka gammla och inte könsbestämda. Finns vuxen grupp med hane + 4honor som denu tänkt sälja. Lägger svarta ägg men färgen bleknar något under värp periodens gång. Pris är inte satta än.

Finns det intresse för BUT kalkon kycklingar? Mina föräldrar har 20st över. 

Ser ut som om de tar med ällingar (2-3raser), vaktlar, kalon kycklingr. Kanske vuxna gruppen av Cayuga.

Olofslund

• Skåne
« Svar #76 skrivet: 24 maj-12 kl 20:03 »
Låter jätte kul! Har aldrig varit på nån sån marknad. Har en massa hösraser här hemma, men vet inte vad man i såfall skulle ta med? Vi har Ljus Sussex, Gökfärgad och svart Maran, Leghorn i himla många färger, Welsumer; Rhode Island, Blomme höns, Orpington, Laxfärgad Favorolle. Brun Lohman och Derco... Har ju ingen aning om vad det finns för intressen för vilka raser.. Har också ett 30 tal Welsumer och Maran kycklingar som är födda nu i dagarna.

Nu har vi nog bestämt oss vad vi kommer att ta med: det har tagit styggt på vårt matriel här hemma, haft otroligt mycke köpare!

Vi kommer ha avelsägg från New Hampshire, R.I.R, flerfärgad Leghorn,
Kycklingar av: Welsumer, och Plymoth Rock, och ev, R.I.R.
2 st Fullt värpande Laxfärgade Faverolle. och ev 2 fullt värpande Blommehöns.
Idag har vi stoppat kläckaren full av Maran Kopparfärgade och gökfärg, Ljus sussex, Plymoth Rock, New Hampshire, flerfärgade Leghorn och Dorking. Så om nån är intresserad av kycklingar om drygt 3 veckor så vet ni vart det finns. / Helene

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #77 skrivet: 24 maj-12 kl 21:23 »
Tack Olofslund. Nu förstod jag Pollys inlägg om Welsumer och om ni inte skulle komma.
Jag har lagt er till i listan.
Välkommen på lördag

FM

• Skåne
« Svar #78 skrivet: 24 maj-12 kl 22:24 »
Ällingarna är runt dag/vecka gammla och inte könsbestämda. Finns vuxen grupp med hane + 4honor som denu tänkt sälja. Lägger svarta ägg men färgen bleknar något under värp periodens gång. Pris är inte satta än.

Finns det intresse för BUT kalkon kycklingar? Mina föräldrar har 20st över. 

Ser ut som om de tar med ällingar (2-3raser), vaktlar, kalon kycklingr. Kanske vuxna gruppen av Cayuga.

Ahhh! Då kanske man får titta dem i rumpan haha man kan juh se snorre eller ej  :P För en liten flicka lr stor skulle kunna få flytta hit ;)
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

fia43

« Svar #79 skrivet: 25 maj-12 kl 08:12 »
hur hittar man dit

Dela detta:

* Inloggade just nu

723 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser