Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Efterlysning!!!!  (läst 2340 gånger)

ancoblom

• Västergötland
Efterlysning!!!!
« skrivet: 27 mar-12 kl 15:08 »
Jag söker tips/boktips om ABS-bromsar + handbromsar till en VW Sharan -00
Kan någon hjälpa mig med detta?

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: Efterlysning!!!!
« Svar #1 skrivet: 27 mar-12 kl 23:24 »
Det bör finnas på http://vw.msk.ru/ .  Annars är ett tips att, från lämplig fildelningssajt, tanka hem VAG's eget verkstadshandbokssystem Elsawin. Se bara till att få med en databas som innehåller rätt märke och årsmodell.

Elvan

• Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 28 mar-12 kl 00:05 »
Biltema har i vart fall tidigare haft jättebra instruktionsböcker till massa olika bilmodeller. De vi haft har varit detaljrika och jättebra.
Är ägare till tre gotlandskaniner och drömmer om höns i framtiden, utöver detta har jag barn, katt och man. Varje år kommer dessutom ett antal salamandrar till vår damm för att yngla av sig =)

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #3 skrivet: 28 mar-12 kl 19:54 »
Problemet med moderna upplagor (ca 1995 och senare) av Haynes och liknande gördetsjälvhandböcker är dock att det ofta totalt saknas beskrivande texter om hur olika saker, t ex ABS-system, fungerar. Istället är det sida upp och sida ner med långrandiga beskrivningar av hur man tar bort och sätter dit pryl A, pryl B, pryl C osv, varvat med alla möjliga säkerhetsråd och disclaimers.

Man ska inte köpa en sådan handbok utan att först ha bläddrat igenom den och konstaterat att den innehåller den information man behöver.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #4 skrivet: 28 mar-12 kl 20:02 »
Vad är en disclaimer?  Är det nåt i stil med det här?

"Varning!  Vid användning kan kaminen bli varm!"
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #5 skrivet: 28 mar-12 kl 20:21 »
Vad är en disclaimer?  Är det nåt i stil med det här?

"Varning!  Vid användning kan kaminen bli varm!"

Just det!

Tännlappen

• -
« Svar #6 skrivet: 28 mar-12 kl 23:17 »
OT....Läste i en Haynes SAAB...Test termostat...om man ska testa termostaten måste den värmas uppi eller över en öppen kastrull med kokande vatten,"vilket medför risk för skållning"......Tänkte.. dom måste kanske skriva så för att inte bli stämda.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 28 mar-12 kl 23:53 »
Ännu mer OT, jag köpte på Clas Ohlson en pipmugg i plast att ha kaffe i. Enligt den medföljande bruksanvisningen var det strängt förbjudet för barn och efterblivna, formulerat på något annat sätt, att handha muggen.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #8 skrivet: 30 mar-12 kl 00:24 »
Om någon orkar starta en tråd om disclaimare, så var snäll och lägg en länk ...  Den kan bli underhållande ...
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

494 gäster, 1 användare
Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser