Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Imorgon kommer nya valpen hem...  (läst 2389 gånger)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Imorgon kommer nya valpen hem...
« skrivet: 27 okt-06 kl 12:56 »
börjar bli så nervös för imorgonbitti skall vi hämta hem vår andra Kaukasiska Ovtjarka...han kommer att vara halvbror till våran Seamus och skall bli vakthund här på gårdenihop med Seamus. Så från och med imorgon och 9-10 månader frammåt kommer vi slita våra hårtussar här med tanke på hur Seamus var som valp. Det han inte kunde slita av med tänderna var inte lönt att nämna. Här är en lista på "hyss" som han ställde till med i början:

Käka mattes alla läppstift
bet husses toffla mitt itu på en kvart
slet av alla golvlister i hallen som matte nyss spikat upp
slet av väven i hallen med framtänderna
rev ner trästaketet på verandan på 20 minuter
slet av trappan från fasaden under en tråkig timme
drog av 4 läkt på logen när middagen var 15 min sen
dödade en räv när jag var 6 månader
gnagade ett hål med framtänderna i ytterdörren
tuggade av panelen runt ytterdörren på torpet när matte sov
tuggade sönder alla mattes skruvmejslar när jag lyckades få upp garageporten
slet en 4mm ankarkätting mitt av när jag var 7 månader
grävde 40cm djupa hål(ca 40st) på gården under en månad
åt 3 glödlampor innan jag var 8 månader

Allt man hört om denna ras låter verkligen horribelt och jag kan ärligt säga att allt du nånsin hört om Ovtjarkan är SANT  ;D

Taget ur polsk rasbeskrivning:
"Detta är en ras som kräver en fast hand och är inte lämplig för någon som inte har minst 20 års erfarenhet av hundar. Rasen lämpar sig väldigt väl som vakthund,gårdshund och skyddshund och används flitigt av rysk och polsk militär."

skickar med en bild på våran "nallebjörn" bild på nykomlingen kommer snart.

här sitter Seamus i mitt knä, 7 månader gammal.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Fred

• Fort Stewart, GA, USA
    • Övriga världen
Re:Imorgon kommer nya valpen hem...
« Svar #1 skrivet: 27 okt-06 kl 15:39 »
Hej Kimma.

Jättekul för er. Och jättefin hund på bilden (Seamus).

Jag hade en grå schäferhane som var lika glad i att tugga sönder väggar och slita sönder toalettsitsar. Han gillade också vägglister och gipsväggar. Eller ja, inte gipset i sig men reglarna bakom gipset. Min gasleverantör vägrade leverera gas om inte jag var hemma efter att han två ggr fått söka skydd i sin lastbil när "Hampus" sprungit rakt ut genom fönsterutan i ivern att skydda sin gårdsplan :P.
Men han var den trognaste arbetskamrat man kan önska och den bästa barnvakten och lekkamrat som fanns när min yngsta dotter växte upp. Hon var bara två när Hampus gick bort men mins honom och pratar ofta om hur mycket hon saknar honom.
Och saknar honom gör jag med.
Fredsivrande knallpåkebärare.
"Freedom isn't free. We all have to give something.
Some give it all."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #2 skrivet: 27 okt-06 kl 19:06 »
Hehe då har du fått din beskärda del av bråkiga hundvalpar du med Fred  ;D

Ja det är inte utan att man undrar varför i hela fridens namn man tar hem en sån hund till, men som sagt är de väldigt speciella ovtjarkorna så det väger upp, jag är aldrig rädd för exempel när jag är ensam hemma på kvällarna, trots att vi bor helt isolerade för är där nån så nog hör Seamus dem och jag har mött honom i mörkret när han inte såg vem jag var och det galna skallet backar man garanterat för. Det var tur där var staket emellan oss, för jag vill inte ha 60kg Seamus i armen. Samtidigt är han världens goaste när han kommer in och säger godnatt på kvällen och ligger raklång med mitt huvud på magen här på köksgolvet, då är han världens snällaste nallebjörn :)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
Och nu är han här....
« Svar #3 skrivet: 28 okt-06 kl 15:39 »
underverket har anlänt..se en sån skönhet, trött efter en middags lek med de nya kompisarna :)

Och ett foto på Seamus från igår när han njöt av solen mitt i stormen..."det ser ut som jag sover men tro inte att jag inte ser dig"

« Senast ändrad: 28 okt-06 kl 15:41 av Kimma »

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
Hmm...här kommer bilden...
« Svar #4 skrivet: 28 okt-06 kl 15:43 »
på våran SEAN! :)

Sia

• Dalarna
« Svar #5 skrivet: 15 nov-06 kl 21:41 »
ÅÅÅhhh va söt  :-*
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #6 skrivet: 27 jan-07 kl 20:45 »
Sean växer  ::)

Trivs bäst ute i snön  :)

Kerstin Linnea

« Svar #7 skrivet: 27 jan-07 kl 22:17 »
Sååå söta....Men inget för mig..(jag gillar väggarna som dom är) ;)
Kul för hundarna att ha varandra att härja med (så matte får vila en stund)...

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #8 skrivet: 08 feb-07 kl 09:41 »
Hehe jotack nog e jag glad att de har varandra att härja med men inte fanken låter de bli att hitta på hyss ändå :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

540 gäster, 5 användare
Själv är bäste dräng, läderfiffi, Tångräkan, Nock, tcub

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser