Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur mycket ringer ni för med mobiltelefonen?  (läst 8920 gånger)

LottaLuvin

• Gäst
SV: Hur mycket ringer ni för med mobiltelefonen?
« Svar #20 skrivet: 16 mar-12 kl 08:38 »
< 200kr/månad

Klipparn

• Nygift
    • Skåne
    • Santatorp
« Svar #21 skrivet: 16 mar-12 kl 08:44 »
för mycket .....
Lammproducent och fårklippare..
Swoooosh!     What was that?        That was your life, mate.
Oh. That was quick. Do I get another one?      Sorry, mate, that was it...    (Basil Fawlty)

kbh

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 16 mar-12 kl 08:50 »
Ringer för mellan 100-200  på mobil har inget anat då ja tycker fast telefoni är en onödig utgift med sitt fasta abonnemang ringer hellre för dom pengarna i så fall

Kabo

« Svar #23 skrivet: 16 mar-12 kl 15:24 »
Vi betalar abonnemang för fast telefon eftersom det skulle kosta ungefär lika mycket extra för ADSL om vi inte hade det, men vi använder den knappt. Jag och gubben har varsin halebop kontantkortsmobil och ringer för i medeltal 50 :- var /månad. Jag har dessutom  årsab. för surf i min mobil och det kostade ca 500:-
Man ringer fritt till andra halebopmobiler och dom flesta i vår krets har det så därför blir det billigt.

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #24 skrivet: 16 mar-12 kl 21:48 »
Vi betalar abonnemang för fast telefon eftersom det skulle kosta ungefär lika mycket extra för ADSL om vi inte hade det, men vi använder den knappt. Jag och gubben har varsin halebop kontantkortsmobil och ringer för i medeltal 50 :- var /månad. Jag har dessutom  årsab. för surf i min mobil och det kostade ca 500:-
Man ringer fritt till andra halebopmobiler och dom flesta i vår krets har det så därför blir det billigt.

har du kollat möjligheten för er att ha allt i ett (tv,bredband,hemtel)? kanske blir mer ekonomiskt?
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

Hundens Husse

• Västergötland
« Svar #25 skrivet: 17 mar-12 kl 20:03 »
har du kollat möjligheten för er att ha allt i ett (tv,bredband,hemtel)? kanske blir mer ekonomiskt?

Är man hänvisad till ADSL så behövs fortfarande koppartråden dvs den kostnaden kommer man inte ifrån. TV över mobilt bredband fungerar nog dåligt skulle jag tro...
Han tomten med långt hår och två stora hundar i det röda huset vid ladan.

tamate

• Jämtland
« Svar #26 skrivet: 18 mar-12 kl 01:23 »
Är man hänvisad till ADSL så behövs fortfarande koppartråden dvs den kostnaden kommer man inte ifrån. TV över mobilt bredband fungerar nog dåligt skulle jag tro...

men om du har ett abb med allting i så ingår ju alla kostnader, vi bet 379 kr första året och 600 i forstästtningen och då har vi tv/bredband/hemtelefon, det är bara en kostnad för alt. himla praktiskt =) vi bet lika mycket nu för internet tv som vi bet för tv förut när vi bara kunde ha parabol.
www.missneback.se

Existens?

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 18 mar-12 kl 08:04 »
men om du har ett abb med allting i så ingår ju alla kostnader, vi bet 379 kr första året och 600 i forstästtningen och då har vi tv/bredband/hemtelefon, det är bara en kostnad för alt. himla praktiskt =) vi bet lika mycket nu för internet tv som vi bet för tv förut när vi bara kunde ha parabol.

Jo, men det gäller att ha kapaciteten i linan också. Har adsl  här, och skulle jag titta på tv via det så skulle det ta 4 timmar att kolla på Rapport... :)

tamate

• Jämtland
« Svar #28 skrivet: 18 mar-12 kl 11:58 »
Jo, men det gäller att ha kapaciteten i linan också. Har adsl  här, och skulle jag titta på tv via det så skulle det ta 4 timmar att kolla på Rapport... :)

jo absolut, på vårt förra ställe tror jag inte vi hade haft kapasitet till att använda det, men det är ju bara till att kolla upp =)
www.missneback.se

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #29 skrivet: 18 mar-12 kl 13:11 »
Par hundra om året. Har kontantkort och använder främst mobilen för att ANDRA ska kunna nå mig tex om jag annonserar ut nåt jag vill sälja, samt till nödlägen- tex om jag glömt portkoden till nån kompis som är knäpp nog att i stan i ett höghus så att man inte kan knacka på rutan eller dörren.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

pyromanen

• Gäst
« Svar #30 skrivet: 18 mar-12 kl 13:15 »
Noll, (har ingen mobil)

fräsen

• Gäst
« Svar #31 skrivet: 18 mar-12 kl 22:01 »
Betalade just räkningar o synade makens mobilfaktura.
510:-
varav trafikavgifter 62:-
Resten är alltså abonnemang och förhöjda avgifter osv.
Jag frågade om det var värt det. Det påstod han att det är, men med våran ekonomi känns det rätt illa.

Broberg

• Gäst
« Svar #32 skrivet: 19 mar-12 kl 09:24 »
Betalade just räkningar o synade makens mobilfaktura.
510:-
varav trafikavgifter 62:-
Resten är alltså abonnemang och förhöjda avgifter osv.
Jag frågade om det var värt det. Det påstod han att det är, men med våran ekonomi känns det rätt illa.

Vad är det för mysko abbonemang?

Bie

• Norrbotten
« Svar #33 skrivet: 19 mar-12 kl 12:20 »
Betalar ingenting, de gör arbetsgivaren :)
En har det som en förtjänar!

Skogsluffare

• Gäst
« Svar #34 skrivet: 19 mar-12 kl 12:24 »
Har en telefonräkning på mellan 80 och 120 kr/mån. Det är i stort sett bara min fru jag ringer och det
är väldigt sällan jag behöver göra det :)

fräsen

• Gäst
« Svar #35 skrivet: 19 mar-12 kl 18:32 »
Vad är det för mysko abbonemang?

250:- är för telefonen sk avbetalningsköp (jag begriper dock inte varför man måste ha en ajfån)
99:- är för spotify
resten är telias abonemangsavgift

Broberg

• Gäst
« Svar #36 skrivet: 19 mar-12 kl 19:03 »
250:- är för telefonen sk avbetalningsköp (jag begriper dock inte varför man måste ha en ajfån)
99:- är för spotify
resten är telias abonemangsavgift

Aha.

Plastvikingen

« Svar #37 skrivet: 19 mar-12 kl 19:20 »
Autoladdar telia med 50kr/månad, vilket brukar räcka.

Brukar även köpa årskortet för datatrafik, 499 kr. Då får man i praktiken oändlig "turbomodemfart" man kan sätta sig med var som helst i landet när man använder luren som modem till datorn. Det är billigt tycker jag.

marymae

• Västerbotten
    • Det jag tänker
« Svar #38 skrivet: 19 mar-12 kl 20:58 »
Brukar ladda telefonen med 300 kr i halvåret och då har jag ibland ändå pengar kvar när jag gör det. Jag har halebop kontantkort och ringer väldigt sällan någon sedan mamma dog. Syskonen håller jag mest kontakt med via facebook och djungeltelegraf (från facebook via syrran till de som inte har facebook och tillbaka till mig via facebook. Jag gillar inte att prata i telefon så mycket och jag har den mest för att jag ska kunna ringa om jag måste.
elliha.blogspot.com

Izmiljotina

• Gäst
« Svar #39 skrivet: 25 mar-12 kl 12:45 »
Mellan 40-70 spänn i månaden ungefär. Har kontantkort och tankar med Comviq kompis. Gratis SMS till alla med Tele2 eller Comviq och ingen minuttaxa till dessa heller.

Ringer bara privatsamtal (mest till min kära mamma!)

Dela detta:

* Inloggade just nu

850 gäster, 3 användare (1 dolda)
LimJans, Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser