Jag inser förresten själv hur menlös och ointressant den här tråden är än så länge men jag hoppas den blir lite roligare längre fram. :-P
Tranicos, vad har du för mått på ditt hönshus? Jag går och kikar på barnens avlagda lekstuga hela dagarna och funderar på att rusta upp den och ha till hönshus för någon avelsgrupp eller kycklingar. Den måste rustas med så jag följer din tråd för kommande rust-råd
Våtrumsfärg låter som ett intressant alternativ. Börjar bli trött på våra kalkade väggar. Det är ett jäkla jobb att kalka om varje år.
Där har du fel! Det är faktiskt alltid roligt att se när folk piffar till det i sina hönshus
Våtrumsfärg låter som något som är tätt. Inte alltid helt bra i byggnader, speciellt inte vid ingen eller ojämn uppvärmning.
Håller med.. fortsätt gärna - vi håller på få ordning på en fd lekstuga och bilder som dina blir som inspirationskälla (måste lägga ut några egna bilder snart)
Hallå! Jag tänkte att det är bra så man kan svabba av ordentligt vid behov. Varför kan det vara dåligt? Jag tänkte dessutom täta alla skarvar med silikon så det blir riktigt tätt och fint. :-P Jag tänker dock som så att det är ju bara en lekstuga så det får gå så länge det går så får jag väl renovera eller bygga nytt efter behov. Om nu inte mina lösningar påverkar hönsen negativt förstås. Då är det ju en helt annan femma. Men förtydliga gärna så jag lär mig något. :-)
Fick ett tips en gång; Minst 100mm isolering, annars får det inte va tätt! Det blir kondens på insidan.