Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Passar selen? Lånat hem på prov, tacksam för snabba svar!  (läst 1723 gånger)

Midsommaren

• Bohuslän
Det är en ardennervalack på 2 år, medveten om att ja kan behöva byta sele igen om nåt år, men fungerar denna ett år framåt? Är den såpass bra att han kan dra med den?

Bortse från att han e sketen ;)  Vi bara provar hur den passar ;D

Midsommaren

• Bohuslän
SV: Passar selen? Lånat hem på prov, tacksam för snabba svar!
« Svar #1 skrivet: 10 mar-12 kl 19:24 »
ytterligare två bilder

Luff

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 10 mar-12 kl 20:05 »
Jag har aldrig sett den modellen förut men reagerar på gjorden som sitter "mitt på magen" - det tror jag inte är rätt. Den ska sitta en handsbredd bakom frambenen - som en sadelgjord.
Detta gör ju att selen kommer att sitta på annat sätt än på bilden.

Den ser inte ut att passa riktigt för övrigt men det är ju en unghäst som kommer att ändra sig i kroppen rejält.

Den ser heller inte ut att ha så många spännen för att anpassa selen efter hur han växer så jag hade nog kollat på andra modeller.
//Luff

Midsommaren

• Bohuslän
« Svar #3 skrivet: 10 mar-12 kl 20:58 »
oj,de ser jag ju nu att den remmen sitter knas, men de är troligtvis mitt fel att den sitter så som den gör.

Menar du att den är för liten eller för stor? Är den för stor gör  inget då han kan ha den att växa i.
« Senast ändrad: 10 mar-12 kl 21:01 av Midsommaren »

Luff

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 11 mar-12 kl 14:38 »
Jag kan inte sätt fingret på vad det är som får mig att inte gilla.
Som sagt har aldrig sett den modellen förut.
Lokorna ser ut att sitta för långt ner. Den ser redan för kort ut men ändå sitter däckeln för långt bak.
Men någon mer borde ge ett utlåtande.
//Luff

mul

• Östergötland
« Svar #5 skrivet: 11 mar-12 kl 17:00 »
Den går att använda, men jag skulle inte köpa den, eller dra nåt tyngre med den. Det beror på vad du tänkt att använda den till. Det viktiga är hur den är i skick och hur den hängt tidigare. Jag tycker att den behöver justeras både här och var, och att lokorna ser ut att ha väldigt lite stoppning och det är det som gör att jag tvekar till att dra nåt tyngre med den.

Midsommaren

• Bohuslän
« Svar #6 skrivet: 11 mar-12 kl 17:55 »
Okej! Tusen tack för svar.   Jag har absolut tänkt att dra med den, så jag väljer att lämna tillbaks den. Tack återigen! Himla svårt när man kan noll om selar själv :-[

Dela detta:

* Inloggade just nu

647 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser