Textstycke flyttat till den nya eko-tråden.
Sirpa
//moderator
Jag kollade in några videos på youtube där just sådana här turkar slåss och de verkar göra det rätt så annorlunda än vad mina kochinpojkar gör här hemma. "Turkhönsen" står och liksom försöker brotta ner varandra med sina långa starka halsar. Och så försöker de picka varandra i nacken. Inte ofta som de hoppar fram och försöker slåss med fötterna. De står stilla och "brottas" i långa långa sekvenser. Ibland försöker de välta varandra genom att få in huvudet under den andres vinge och liksom bända över opponenten.
Bröderna kochin de börjar fighten med att gå mot varandra med låg hals. Sedan liksom vaggar de fram och tillbaka som en sumobrottare. Efter det så står de kanske 40-50 cm mitt framför varandra och studsar upp och ner ( ungefär som när ett VTOL flygplan startar och landar), när de gjort detta så studsar de fram med fötterna först och försöker riva varandra med fötterna samtidigt som de flaxar något väldeliga och pickar offensivt med näbben. Sedan börjar de liksom om igen från sumobrottarsekvensen tills någon av dem ger sig.
Ja som sagt det är rätt så intressant att studera de här "jäkla djuren" hemma på gräsmattan. Nu verkar de i alla fall ha slutat med de värsta fighterna och bestämt sig för vilka som bestämmer nu när "Putte" (Sussextuppen) är på kärlekssemester och inlåst i egen inhägnad.