Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vill köpa ullgarn!  (läst 3175 gånger)

Sol

• Skåne
    • fingerfardig
Vill köpa ullgarn!
« skrivet: 21 okt-06 kl 10:54 »
Jag letar efter något bra ställe att köpa 3-trådigt ullgarn från, gärna på internet, gärna växtfärgat, eller vitt, så att jag kan färga själv.
Vad är ett bra och överkomligt pris på garn? Ge mig gärna några riktlinjer, då jag är novis på ullgarnsköparfronten.

Marieberg

• Gäst
Re:Vill köpa ullgarn!
« Svar #1 skrivet: 21 okt-06 kl 15:18 »

Jag har växtfärgat massor med garn och vävt fyra plädar med växtfärgningsgarn från vartoftagarn.se ( /stickgarn/svensk ullgarn).
Garnet behöver tvättas innan man betar och färgar det, kvalitén är inte speciellt mjuk, men det har hänt att jag har stickat en tröja av det tre- och fyrtrådiga garnet.
Tvåtrådigt har jag använt till plädar, sockar och, min favorithobby, stickade vantar.

Du hittar säkert bättre kvalité någon annanstans om du betalar det fyrdubbla, men detta garn är en höjdare för sin prisklass, nämligen 21-25 kr/hg.

mirakel

• Närke
Re:Vill köpa ullgarn!
« Svar #2 skrivet: 26 okt-06 kl 19:05 »
Hett tips:
MORJÄRVS SPINNERI:
http://www.morjarvullspinneri.se/index.htm

Växtfärgningsgarn från 240kr/KG

Dela detta:

* Inloggade just nu

509 gäster, 1 användare
eriksjos

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser