Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fönster  (läst 1520 gånger)

Kelpie

• Västergötland
    • 'Höna Hem'  hönshus inredning
Fönster
« skrivet: 26 feb-12 kl 20:00 »

Nu går det sakta frammåt med inredningen av 'nya' hönshuset..  en fd lekstuga + hönshus som vi köpte i vintras.
Jag har rivit ut all inredning, limmat våtrumstapet på innertaket, skrapat bort lagren med hönsskit från golvet och lagt ner ett tunt skiva plåt (min sambo hade liggande i verkstan och vi tänkte det kunde vara bra spärr mot möss) sedan ett lager spånskiva och slutligen plastgolv (klinker visade sig vara allt för krävande). Fönstren bestod av tre små av plexiglas och jag har letat länge efter större med karm - utan fanns det gott om, men vi är inga snickare och ville gärna göra det så enkelt som möjligt.
Nu äntligen så fick jag tag i två st. 80 x 120 - roligt nog visade det sig när jag ringde på annonsen att de var från början avsedd för ett hönshus - men passade inte. Damen som sålde nämnde att hon hade hört att hönsen kan ha svårt för stora fönster och att man ska helst ha nät framför - inget problem iofs att ordna - men stämmer det?
Hönshus inredning
Höna Hem
www.honahem.com

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Fönster
« Svar #1 skrivet: 26 feb-12 kl 20:09 »
Fönster i hönshus blir snabbt såpass skitiga att hönsen fattar att det inte är en dörr ;) Skämt åsido. Jag har haft både stora och små fönster i mina hönshus och det har inte varit något problem.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

chika

• Glad Mamma!!
    • Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 26 feb-12 kl 21:31 »
Här har vi 3 hönshus med olika fönster, både små och "vanliga hus" fönster.
Fungerar jättebra, inga nät och mycket ljusinsläpp och väldigt skönt att öppna när man städar!!
Här finns:får,hästar,kaniner,marsvin,hamstrar,råttor och
hönor(mysankor),undulater,nymfparakit, hamster, geckoödlor, zoophobaslarver, syrsor, kanariefågel,diamantduvor,gerbiler,degusar,majsorm.chinchillor..just de..fiskar oxå.... :)och senaste tillskottet 2 st vattensköldpaddor :)

Kelpie

• Västergötland
    • 'Höna Hem'  hönshus inredning
« Svar #3 skrivet: 26 feb-12 kl 21:35 »

Det låter bra - tack!   :D
Hönshus inredning
Höna Hem
www.honahem.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

662 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser