Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Arbetande getter  (läst 7246 gånger)

oscar97

  • Inlägg: 90
  • Dvärg New Hampshire
    • Skåne
SV: Arbetande getter
« Svar #20 skrivet: 20 mar-12 kl 18:42 »
ingen som vet vad det är för ras på videon eller vad det liknar  ???
/ oscar
..

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Arbetande getter
« Svar #21 skrivet: 21 mar-12 kl 02:16 »
Hahaha jag fick en mental bild av en get sittandes vid en dator i ett kontorslandskap :P
Tackar för den  ;D
Tack, det räcker så bra med alla flaskkillingar som klättrat omkring på tangentbordet för att nå att dra ner blomkrukor eller pärmar med viktiga papper i ...  :P
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

crumbledot

  • Inlägg: 6
    • Västergötland
SV: Arbetande getter
« Svar #22 skrivet: 21 mar-12 kl 06:54 »
Har faktiskt en "dragget" här i byn, de har byggt om en skrinda så att framhjulen är roterbara, satt på skacklar (heter det så, de där långa pinnarna till selen?) och har en miniatyr sele som de låtit en skomakare sy upp. Geten brukar vara med vid julfirande, handla i affären och såna där små grejor, helt underbart att se  :D
Småtokig, kreativ 5 barnsmamma med massor av ideer och drömmar om ett stort hus på landet. Men man kan inte få allt, nu drömmer jag om hönor och om att utöka köksträdgården nåsta år. Vill lära mig spinna och att ha tålamod.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Arbetande getter
« Svar #23 skrivet: 21 mar-12 kl 15:14 »
Ja, det heter skacklar, eller skaklar, oftast av trä eller järnrör.

Kan Du ta en bild nästa gång Du åker till affärn?  Eller, ja, nästa gång Du åker OCH möter ekipaget!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

oscar97

  • Inlägg: 90
  • Dvärg New Hampshire
    • Skåne
SV: Arbetande getter
« Svar #24 skrivet: 21 mar-12 kl 17:41 »
ingen som vet vad det är för ras på videon eller vad det liknar  ???
/ oscar


putt ?
..

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Arbetande getter
« Svar #25 skrivet: 21 mar-12 kl 20:48 »
Nä, jag fick inte fram den *** filmen ...  :P  Så jag kan inte säga varken bu eller bä.  I USA finns så många raser som inte jag känner till.

En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

312 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser