Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tänkte jag skulle hålla käften, men denna människan ska fanimej få skämmas!!  (läst 8737 gånger)

flax

• Halland
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

Ren Hals

Det finns inga ursäkter att missköta sina djur eller andras!
Jag har gått igenom både dödfall av närstående , depressioner svår sjukdom mm mmm o inte fan svalt mina djur!!
Absorlut inga ursäkter eller förklaringar ska du godtaga , gör en stor grej av detta , gå till tidningarna o krossa detta svin.
En människa som beter sig så här går förmodligen inte att krossa, självkänslan måste ju redan vara på noll. Det ligger såklart missbruk eller psykiatriska problem bakom, som det nästan alltid gör när folk uppför sig som idioter.
Att sprida ryktet och att se till att hon inte får ha djur mer är viktigt. Men att krossa..? Med hat kommer man knappast framåt med trasiga människor.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Nehhee du , hade det varit mitt djur så hade jag krossat henne på alla sätt jag kunde!
Inga ursäkter för djurmisshandel finns.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Ren Hals

Nehhee du , hade det varit mitt djur så hade jag krossat henne på alla sätt jag kunde!
Inga ursäkter för djurmisshandel finns.

Skrev jag något om ursäkter?

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Hat är bra mot sånna människor.
Att ursäkta nån med en förklaring om psykisk sjukdom eller dyl menade jag.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Ren Hals

Hat är bra mot sånna människor.
Att ursäkta nån med en förklaring om psykisk sjukdom eller dyl menade jag.

Jag ursäktade inte handlingen utan förklarade människan bakom handlingen. Att stigmatisera folk med handikapp eller missbruksproblematik leder ingenstans, tvärtom skulle jag säga. I de länder där man gett efter för hämnd och hat i rättssystemet, tex USA, är brottsligheten mer omfattande och grövre och avståndet mellan de som drabbas och de som utför är större. Det leder ingenstans att ge efter för låga instinkter. Det blir ungefär som en sup för missbrukaren; det känns angeläget och viktigt i ögonblicket, men priset man betalar blir högt.

Pernille2233

• Det blir så bra som man själv gör det!
    • Småland
Varför skydda en missbrukare?
Man har ett eget val och det valet kan väl inte vara att djur ska lida på detta vis?

Hoppas vederbörande blir av med alla djur nu så inte fler behöver lida...
Hedemorahöns- brittish spotted pony, genbank för gotlandskanin, katter,hundar,åsenfår, dammråttor, gerbler, tamråttor, undulater och två gojor,

Ren Hals

Varför skydda en missbrukare?
Man har ett eget val och det valet kan väl inte vara att djur ska lida på detta vis?

Hoppas vederbörande blir av med alla djur nu så inte fler behöver lida...

Vem har pratat om att skydda? Just nu växer ca 400 000 barn upp med missbrukande föräldrar. Hur de barnen har det kan du ju tänka dig. Hur vill du lösa problemet? Släpa ut alla missbrukande föräldrar på torget och avrätta dem? Eller vad har du för konstruktiva lösningar på problemet att det finns missbrukare och psykiskt sjuka i samhället? Att gnälla verkar ju inte hjälpa, inte heller att förakta dem och hata dem - det har ju folk gjort i alla tider och har det gjort någon nytta.

Och att djurhållaren inte ska få ha mer djur är väl ganska självklart. Det finns liksom flera positioner att ta än "hata och krossa" och "låta dem göra som de vill". Konstruktiv hjälp för att göra världen bättre för alla, låter det fel?

Existens?

• Gäst
Vem har pratat om att skydda? Just nu växer ca 400 000 barn upp med missbrukande föräldrar. Hur de barnen har det kan du ju tänka dig. Hur vill du lösa problemet? Släpa ut alla missbrukande föräldrar på torget och avrätta dem? Eller vad har du för konstruktiva lösningar på problemet att det finns missbrukare och psykiskt sjuka i samhället? Att gnälla verkar ju inte hjälpa, inte heller att förakta dem och hata dem - det har ju folk gjort i alla tider och har det gjort någon nytta.

Och att djurhållaren inte ska få ha mer djur är väl ganska självklart. Det finns liksom flera positioner att ta än "hata och krossa" och "låta dem göra som de vill". Konstruktiv hjälp för att göra världen bättre för alla, låter det fel?

I Travellers värld är det öga för öga, tand för tand, döda eller dödas som gäller.. det vet vi sen länge.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland

kbh

• Gäst
Japp !
Inte undra på att dit folk har vare och är förföljda då .maska nog inte binda ris på andra när man haren hel rishög på ryggen  :)

Weasel

• Skåne
Tack för er medkänsla, men jag vill inte ha några onödiga personangrepp här.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

kbh

• Gäst
Tack för er medkänsla, men jag vill inte ha några onödiga personangrepp här.
Mig veterligen så är inte tillåtet alls.

kbh

• Gäst
Vad för rishög hänsyftar du på? Jag har perfekt djurhållning o har alltid haft!
O va fan har mitt etniska ursprung med nåt att göra!
Gamla myter vad vi andra anser en många gånger osann rishög .   Allså inget illa i från min sida .

Dela detta:

* Inloggade just nu

545 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser