Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Billigaste alternativ av uppvärmning av kall lägenhet  (läst 33439 gånger)

Huggorm

  • Gäst
SV: Billigaste alternativ av uppvärmning av kall lägenhet
« Svar #40 skrivet: 04 feb-12 kl 19:52 »
Jag tänkte vara lite ful och skruva lös termostaterna från elementen här i lägenheten, men de hängde redan på trekvart så jag är nog inte den förste som frusit här  :P

Heddan76

  • Inlägg: 341
    • Norrbotten
SV: Billigaste alternativ av uppvärmning av kall lägenhet
« Svar #41 skrivet: 04 feb-12 kl 20:49 »
Komiskt att läsa om alla som lider av för kall innetemp. Jag lider när jag kommer hem till folk som har varmare än 21 grader...jag får huvudvärk och blir väldigt trött.
Hellre för kallt än för varmt, det går alltid att ta på sig en extra tröja, men det är kanske inte så populärt att ta av sig i bara kalsongerna hemma hos någon som har det för varmt.

mita67

  • Inlägg: 464
    • Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
SV: Billigaste alternativ av uppvärmning av kall lägenhet
« Svar #42 skrivet: 04 feb-12 kl 21:05 »
Joho, det gjorde alltid grannen ;D Hade en täljstenskamin och eldade hela tiden. Billigt och mysigt! Och stannade folk nån längre stund åkte kläderna av.

Lena i Fjollträsk

  • Gäst
SV: Billigaste alternativ av uppvärmning av kall lägenhet
« Svar #43 skrivet: 04 feb-12 kl 21:08 »
Gäller bara att bjuda rätt gäster då  :D

Heddan76

  • Inlägg: 341
    • Norrbotten
SV: Billigaste alternativ av uppvärmning av kall lägenhet
« Svar #44 skrivet: 04 feb-12 kl 21:10 »
Hmmm, min svärmor envisas med att ha onödigt varmt, 23-24 grader, vet inte om jag vill börja strippa där... ;)

Skogsvilde

  • Inlägg: 17001
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Billigaste alternativ av uppvärmning av kall lägenhet
« Svar #45 skrivet: 04 feb-12 kl 22:50 »
Komiskt att läsa om alla som lider av för kall innetemp. Jag lider när jag kommer hem till folk som har varmare än 21 grader...jag får huvudvärk och blir väldigt trött.
Hellre för kallt än för varmt, det går alltid att ta på sig en extra tröja, men det är kanske inte så populärt att ta av sig i bara kalsongerna hemma hos någon som har det för varmt.

Har man vant sig vid ett svalare levnadssätt så är det jobbigt att komma in i värmen.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Skytten

  • Inlägg: 7426
    • Skåne
SV: Billigaste alternativ av uppvärmning av kall lägenhet
« Svar #46 skrivet: 13 feb-12 kl 16:24 »
Det allra billigaste är att gå till grannen och spela svängknack med leksakspengar, om där är varmare .Nattetid gäller goda bolster.
På andra plats kommer långkalsonger.
Ibland är det billigast att krypa tätt tillsammans, dock inte generellt.

Använd vattenfyllda flaskor eller sten, för att ta vara på all spillvärme.

Kör en "blindtvätt" i den gemensamma tvättstugan, bär upp vattnet.

Eller klaga om det nu är svinkallt, annars gilla läget, det är ju det som jag borde skriva först.




Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Rakadero

  • Inlägg: 3188
    • Västergötland
    • Reflections of Rachel
SV: Billigaste alternativ av uppvärmning av kall lägenhet
« Svar #47 skrivet: 13 feb-12 kl 16:50 »
Människor är olika! En del vill ha det varmt en del kallt. En del klagar när det enligt dem är för varmt och tvärtom.

Jag hör till dem som trivs bäst i 23 grader och över, men helst inte över trettio... (vilket det har hänt att det har blivit då jag har vedkamin på kontoret som jag ibland bara matar in i utan att kolla hur varmt det har blivit. Å andra sidan kan det vara nio grader när jag börjar elda och då är fleecefiltar en underbar uppfinnig, man kan svepa in sig i dem, ta på halvvantar och jobba lika bra då med.

Jag går aldrig i t-shirt och shorts heller, möjligen de hetaste dagarna mitt på sommaren. Vad är det som är så trevligt med att gå i shorts? Tröjor och varma byxor är gosigt!

När jag är hos folk som har det kallt, speciellt om de bor i stenhus fryser jag oavsett hur många tröjor och sockar jag har. Och när jag fryser blir jag jämt jättetrött och när jag blir trött fryser jag ännu mer, har iofs med min hälsa att göra.

Det är stor skillnad tycker jag också på trähus och stenhus. Vi bodde i tegelhus innan, värmde med vedpanna, man behövde har mycket varmare för att inte frysa där än här där vi bor nu och också eldar med ved. Det behövs inte vara alls lika varmt för att man ska uppleva det lika varmt. Tyvärr är väl de flesta hyreshus av sten... Omvänt blir stenhusen olidligt varma ibland på somrarna...

Det har väl framkommit många bra tips här tycker jag! Ett lite omständligare är ju att flytta till ett eget hus... där kan man ha precis hur varmt man vill, jag hade aldrig överlevt i en lägenhet...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Humle

  • Inlägg: 1571
    • Västerbotten
SV: Billigaste alternativ av uppvärmning av kall lägenhet
« Svar #48 skrivet: 13 feb-12 kl 17:33 »
En ylletröja är visserligen inte billig men slår man ut priset över några år är det oslagbart billigt.
Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

406 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser